خبرهای داغ:
امید و اعتماد ملی در گرو عملکرد دولت است

شفاف سازی دولت، تحریم ها را به فرصت تبدیل می کند

شفاف سازی از سوی دولت موجب می شود دشمنان ایران اسلامی مایوس شده و به آنان می‌فهماند که ایران در شرایط تحریمی معطل نمانده و رشد کرده است.
کد خبر: ۹۳۶۹۰۸۳
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

هشتم شهریور ۱۳۶۰ دو شخصیت ممتاز نظام جمهوری اسلامی یعنی شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر در یک انفجار تروریستی به شهادت رسیدند و به همین بهانه از دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.

امروز شاهد شکل گیری دولت سیزدهم هستیم و انتظار می رود تمامی مدیران از سطوح پایین و بالای دولت، علاوه بر داشتن حداکثری شاخص ها و پارامترهای مدیریتی، با مردم شفاف باشند و هیچ موضوع و یا مسئله پنهانی و مخفی با مردم نداشته باشند.

باید از همین ابتدای تشکیل کابینه، امید و اعتماد مردم به دستگاه عریض و طویل قوه مجریه جلب گردد؛ چرا که امید و اعتماد مردم، سرمایه اصلی قوه مجریه است.

موضوع دیگر که در اینجا لازم است مورد تأکید قرار گیرد این است که نتیجه و خروجی عملکرد یکایک وزرا، دلتمردان و مدیران دولتی به مردم گزارش شود.

زمانی که مقام معظم رهبری رئیس جمهور بودند و گزارش عملکرد خود را به همراه هیات دولت به امام راحل دادند امام خمینی(ره) فرمودند " گزارش کار خود را در اختیار مردم بگذارید تا مردم در جریان زحمات و تلاش شما قرار گیرند".

آغاز تشکیل دولت سیزدهم با آغازین روزهای هفته دولت تقارن پیدا کرده است که فرصتی برای دولت و وزرای مربوطه است که از هم اکنون کمر همت را ببندند و متعهد باشند عملکرد و گزارش کار خود را در زمینه‌های مختلف و تخصصی به مردم معرفی کنند.

عملکرد و گزارش کار دادن به مردم به چند دلیل مهم است
در وهله اول میزان اطلاعات مردم را نسبت به عملکرد دولتمردان افزایش می‌دهد. ثانیا میزان خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف به مردم معرفی می‌شود و از همه مهمتر اینکه دشمنان ایران اسلامی را مایوس می‌کند و به آنان می‌فهماند که ایران در شرایط تحریمی معطل نمانده و رشد کرده است.

امیدواریم دولتمردان دولت سیزدهم با الگو قراردادن منش و روش شهیدان رجایی و باهنر و با تمسک به فرمایشات گهربار امامین انقلاب دریچه تازه ای از امید و اعتماد به انقلاب، نظام و تفکر جهادی را به روی مردم بگشاید.

افتخار شریفی، معاون سیاسی سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار