کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

شور و شعور حسینی باید تؤام باشد

حجت الاسلام رضایی در جمع کارکنان نیروی انتظامی شهرستان فارسان با بیان اینکه شور و شعور حسینی بایدتؤام باشد، ضرورت مقابله با انحرافات در مجالس عزاداری را مورد تأکید قرار داد.
کد خبر: ۹۳۶۹۰۲۴
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مسلم رضایی با حضور در جمع پایوران نیروی انتظامی شهرستان فارسان گفت: دو نکته ای که باید در عزاداری های ماه محرم به آنها توجه کرد شور و شعور حسینی است و باید از شور حسینی به شعور حسینی رسید. شوری که منجر به شعور و درک اهل بیت و امام حسین علیه السلام نشود فایده ای ندارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان افزود: هدف اصلی امام حسین علیه السلام از قیام عاشورا و نهضتی که به راه انداخت، مبارزه با انحرافات بود اما متاسفانه امروز می بینیم که در عزاداری هایی که برای این امام بزرگوار و یارانش برگزار می شود انحرافاتی به وجود آمده است که می توان از آنها به عنوان آسیب های عزاداری ها یاد کرد.

وی عنوان کرد: ازجمله این آسیب ها می توان به بیان برخی اشعار بی محتوا و بدون سند اشاره کرد که اصل قیام و هدف را رها کرده اند و مسائل جانبی نظیر چشم و ابرو و ... می پردازند. اگر یک هیئت عزاداری برای آسایش مردم مزاحمت ایجاد کند، این خود یک آسیب است.

رضایی تصریح کرد: آسیب هایی نظیر قمه زدن و بی توجهی در برخی هیئت ها به امر واجبی مثل نماز از جمله دیگر آسیب هایی است که متاسفانه گریبان برخی از مجالس عزاداری ما را گرفته است. عزاداری برای امام حسین علیه السلام یک عمل مستحب است، ما نباید در طول عزاداری از اقامه نماز غافل شویم . خواندن نماز در این مدت باید پر شور تر انجام شود .

وی در پایان عنوان کرد: بعضی ها امروزه بر سر و سینه می زنند و می گریند که ای وای امام حسین علیه السلام را به چه وضع فجیعی کشتند؛ اما اگر به ایشان بگویی امام زمانت کیست آنرا نمی شناسند. این خیلی خوب است که بر مصائب امام حسین علیه السلام بگرییم، اما بدترین چیز عالم این است که امام زمانمان را نشناسیم و امام زمانمان در میان ما غریب باشد. اینگونه می شود که حسین زمانمان را تنها و بدون یاور به مسلخ و قتلگاه می فرستیم و خودمان خبر نداریم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار