خبرهای داغ:
سردار سلیمانی خبر داد؛

آمادگی سازمان بسیج برای آموزش ۵ هزار نیرو در حوزه بهداشت/ روند واکسیناسیون در حال افزایش است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اعلام آمادگی سازمان بسیج برای آموزش ۵ هزار نیرو در حوزه بهداشت گفت :کادر بسیج محلات و بسیج ادارات آمادگی کامل برای آموزش و سپس برای همکاری با علوم پزشکی در زمینه مدیریت کرونا را دارند.
کد خبر: ۹۳۶۷۷۳۲
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

امروز مسئله اصلی کشور بحث کرونا استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامرضا سلیمانی در جلسه ستاد کرونا استان همدان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی و شهدای استان و شهدای سلامت کشور با بیان اینکه عمده‌ترین مسئله امروز کشور موضوع کرونا است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر این موضوع تاکید داشتند که باید در این وضعیت تمام ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و انرژی‌ها به سمت مدیریت و مهار آن بسیج شود.

وی با تقدیر از تلاش‎های کادر درمان در عرصه مقابله با کرونا بیان کرد: امروز کادر درمان با تلاش و ایثار خود در حال مجاهدت هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به راهبردها و تدابیر کشورهای مختلف دنیا در مهار و کنترل ویروس کرونا اشاره وعنوان کرد: از زمانی که ویروس منحوس کرونا در دنیا شیوع پیدا کرد دولت‌ها سه روش و راهبرد سرکوب قاطع، کاهش آسیب و کنترل فعال ویروس را در دستور کار خود قرار دادند که در کشور ما نیز راهبرد کنترل فعال و هوشمند ویروس اتخاذ شد که در برخی استان‌ها اجرای آن متفاوت بوده است.

وی با بیان اینکه در طول پنج پیک شیوع کرونا ما در اجرای راهبرد کنترل فعال ویروس کرونا ضعف و شدت داشتیم، گفت: مبتلایان به ویروس در مسیر درمان قرار می‌گیرند و ما توانایی بسیار زیادی در پاسخوگویی به مبتلایان به خصوص افرادی که نیاز به درمان بیمارستانی داشتند، داریم که خوشبختانه در طول این مدت ظرفیت‌های کشور به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته اما باید تمرکز همه ظرفیت‌ها بر قطع ویروس کرونا قرار بگیرد.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه شاه‌بیت کنترل فعال ویروس کرونا تمرکز تمام ظرفیت‌ها بر قطع زنجیره ویروس است، تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی که با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان بسیج و با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و سپاه و بسیج در استان‌ها اجرا شد تمرکز بر قطع زنجیره ویروس است.

وی با بیان اینکه ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای کنترل فعال ویروس کرونا قطع زنجیره ویروس است، اضافه کرد: امروز که تعداد مبتلایان افزایش یافته و متاسفانه آمار تعداد فوتی‌ها در کشور به شدت رشد داشته، راهکار اصلی این است که یک بار دیگر با تمرکز بر طرح شهید سلیمانی آن را به روزرسانی کنیم و متناسب با زیست بوم‌ها با نوآوری‌ها و ابتکارات خاص و با بکارگیری ظرفیت‌های محلی و به خصوص تمرکز بر روی آموزش و آگاهی بخشی ویروس را مدیریت کنیم چراکه پایان ویروس قابل پیش‌بینی نیست و مدام گونه‌های جدیدی منتشر می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به قرار گرفتن کشور در پیک پنجم کرونا، سرعت انتشار بالای ویروس را یکی از دلایل اصلی قرار گرفتن در پیک دانست و گفت: راهکار اصلی کنترل بیماری در پیشگیری است که بر این اساس در گام پنجم طرح شهید سلیمانی واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفته و سپاه و بسیج در این زمینه اعلام آمادگی کرده که به هر میزانی واکسن در کشور تامین شود در کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان در تزریق آن نقش‌آفرینی خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد پیشگیری ویروس کرونا مقدم بر راهبرد درمان است، گفت: درست است که ما ناچار هستیم که در صحنه درمان کاملاً پاسخگو باشیم و خوشبختانه دستگاه درمان و بهداشت کشور پاسخگو بوده و جانفشانی کرده اما این موضوع حدی از ظرفیت را می‌تواند پاسخ دهد بنابراین باید راهبرد پیشگیری بسیار جدی مورد توجه قرار گیرد.

سردار سلیمانی با تاکید بر ضرروت توجه جدی به واکسیناسیون برای کنترل ویروس، با بیان اینکه با عدم ارائه خدمات حتی به یک نفر سیستم درمان ما زیر سوال می‌رود، اضافه کرد: باید برای پیشگیری از ویروس از تمام ظرفیت‌های استفاده کرد چراکه با مبتلا شدن و مصرف داروهای مختلف نارسایی‌هایی نیز در افراد به وجود می‌آید.

*ساده انگاری ویروس موجب به حاشیه رفتن طرح شهید سلیمانی شده است

وی با بیان اینکه گام پنجم طرح شهید سلیمانی بر پیش‌بینی واکسیناسیون تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی بنا شده است، گفت: متاسفانه این ساده‌انگاری و عادی‌انگاری ویروس باعث شده که طرح شهید سلیمانی در وجوه دقیق خود که مبتنی بر تاکید آموزش و آگاهی‌بخشی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیماریابی هوشمند است به حاشیه برود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اجرای دقیق اینگونه روش‌ها و تاکتیک‌ها ما را در پیشگیری و قطع زنجیره ویروس کمک می‌کند، عنوان کرد: با توجه به اینکه به دلایل مختلف شرایط و امکان تعطیلی در کشور وجود ندارد بنابراین باید در جاهایی که ویروس وجود دارد هوشمندانه آن را پیدا و ارتباط آن را با سایرین محدود کرد که اگر این موضوع اتفاق بیافتد سایر محدودیت‌های سخت و غیر قابل تحمل ایجاد نمی‌شوند و ویروس هم انتشار پیدا نمی‌کند که یکی از کم هرینه‌ترین روش‌ها برای پیشگیری است.

وی اضافه کرد: باید در چهارچوب روش‌های هوشمندانه و متناسب با زیست بوم‌ها بر اساس طرح شهید سلیمانی مجدداً اقدامات لازم برای جلوگیری از انتشار این ویروس تشدید شود و در بعد آگاهی‌بخشی و آموزش از رسانه‌ها و ظرفیت‌های نخبگانی و افراد موثر باید استفاده شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌ها نرخ ابتلا به بیماری در استان همدان در حال افزایش است، گفت: باید اقدامات بسیار هوشمندانه گسترش پیدا کند تا بتوانیم پیک پنجم را هم در مدت زمان کوتاهی مهار کنیم.

وی با اشاره به اثربخشی اجرای طرح شهید سلیمانی در کنترل ویروس کرونا تاکید کرد: اگر در شرایط امروز این طرح را نیز بسیار خوب اجرا کنیم در کمتر از دو ماه می‌توانیم شرایط را به حالت عادی برگردانیم به خصوص اینکه بخش اعظمی از جامعه تا ان زمان واکسیناسیون می شوند.

*کنترل هوشمندانه ویروس با رعایت شیوه‌نامه‌ها و واکسیناسیون

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به راهبردها و اقدامات کشورهای مختلف در کنترل ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: در برخی کشورها بعد از واکسیناسیون توجهی به رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌ها نمی‌شود که همین موضوع منجر به ابتلای روزانه هزاران نفر می‌شود و در برخی کشورهای دیگر همچون آلمان هم واکسیناسیون و هم شیوه‌نامه مورد توجه قرار می‌گیرد که وضعیت مطلوبی دارند که در کشور ما نیز باید اینگونه باشد و برای کنترل ویروس باید در کنار واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون در کشور در حال افزایش است، تصریح کرد: طی روز گذشته 750 هزار دوز واکسن در کشور تزریق شد که آمار روز به روز در حال افزایش است اما باید شیوه‌نامه نیز رعایت شود که راهبرد اتخاذ شده اثربخش باشد.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه باید بار دیگر طرح شهید سلیمانی با مشارکت تمام دستگاه‌ها، بسیج و مردم مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: این طرح خانه‌محور و محله‌محور است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای آن بهره برد.

وی با بیان اینکه سپاه برای استان همدان ساخت بیمارستان را پیش بینی کرده است، اضافه کرد: مسئولین در حال طرح‌ریزی هستند که اولین بودجه را دریافت کنند.

* آمادگی احداث درمانگاه تخصصی را داریم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در شهرستانهایی که سپاه درمانگاه ندارد آمادگی احداث درمانگاه تخصصی را داریم، یادآور شد: تعدادی کپسول اکسیژن و اکسیژن پرتابل و خانگی هم در اختیار سپاه استان قرار می‌گیرد تا برای مردم مورد استفاده قرار گیرد.
وی از پیگیری ساخت بیمارستان صحرایی در همدان توسط سپاه خبر داد و بیان کرد: باتوجه به اینکه توانمندیابی و توانمندسازی در عرصه سلامت یکی از ضروریات است آمادگی لازم برای آموزش ۵ هزار نفر را داریم تا در خدمت کادر درمان باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار