خبرهای داغ:

مشارکت پرشور بسیجیان روستا افتر در برپایی مراسم عزاداری

خواهران بسیجی روستا افتر با هدف بزرگداشت ماه محرم و زنده نگه داشتن آن با تلاش گسترده مراسم عزای حسینی را در روستا افتر در سرخه برپا کردند.
کد خبر: ۹۳۶۷۲۷۵
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با پایان دهه اول محرم و ورود به دهه دوم برنامه ها و مراسم عزاداری در شهرستان سرخه و روستاهای آن با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه دارد و در حال برگزاری است.

فاطمه محمودی فرمانده پایگاه صدیقه کبری (س) افتر در شهرستان سرخه در خصوص برنامه های اجرا شده در دهه اول ماه محرم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: غبارروبی، نظافت وعطراعشانی مسجد و سیاه پوش کردن حسینیه و مسجدانصار در روز اول محرم با حضورگروه جهادی و فرهنگی پایگاه، برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) ازشب اول محرم تا شب هفدهم محرم با حضورخواهران و برادران همراه با اقامه نمازجماعت، مداحی و سینه زنی ادامه دارد.

او افزود: این برنامه ها با توزیع اطعام به همت خیرین روستا در محوطه بیرونی مسجد انصار وهیئت ابوالفضل العباس سرچشمه همراه است. دعوت ازکودکان جهت مشارکت در نماز جماعت و تکبیرگویی، توضیع ماسک بین عزادران به همت گروه جهادی پایگاه خواهران واعضای هیئت انصارالحسین، ضدعفونی دست های نمازگزاران و عزاداران حسینی با مشارکت کودکان و نوجوانان پایگاه خواهران و برادران از جمله برنامه ها است.

فرمانده پایگاه صدیقه کبری (س) افتر در ادامه اضافه کرد: همکاری و کمک خواهران گروه جهادی، فرهنگی و اجتماعی در پخش اطعام نذری در مسجد و توزیع بین نیازمندان، طبخ ۲۰۰پرس آش به همت خواهربسیجی و توضیع بین نیازمندان در شب عاشورا و طبخ و توزیع  ۲۰۰پرس غذای گرم به همت خیر روستا و توزیع بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا از دیگر برنامه های اجرایی در این شب ها می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار