مسئول معاون اجتماعی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

اقدام مهم بسیج، احیای امر به معروف و نهی از منکر در اماکن عمومی است

زاهدان/ سرهنگ پناهی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که مورد تاکید دین مبین اسلام و از فروعات دین است بحث امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۹۳۶۶۱۴۵
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷

سرهنگ پاسدار مسعود پناهی  در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که مورد تاکید دین مبین  اسلام و از فروعات دین است بحث امر به معروف و نهی از منکر است که هم در آیات و روایات و هم در کلام وحی تاکیدات بسیار زیادی  داریم.

وی با اشاره به این مطلب که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هم  ستاد احیا  امر به معروف و نهی از منکر در استان و شهرستان ها اقدامات و فعالیت هایی را دارد و هم مجموعه بسیج و سپاه به جهت جایگاهی که این موضوع دارد برنامه و اقداماتی را در دستور کار دارد.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه سلمان ادامه داد: هفت محور اساسی یا ۷ سیاست اصلی را  مجموعه بسیج در استان سیستان و بلوچستان برای انجام امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار خودش دارد.

این مسئول ادامه داد: یکی بحث احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه اقشار و اماکن با استفاده از ظرفیت هایی که در بسیج وجود دارد از تبلیغات محیطی در شهرها و اماکن پارک ها مراکز و دانشگاه‌ها و ظرفیت های فرهنگی که در مجموعه بسیج است، استفاده از فضای مجازی با توجه به شرایطی که امروز ما با وضعیت کرونا در کشور و استان داریم که می طلبد که ما از این فضا برای احیای این فریضه بزرگ بیشتر استفاده کنیم.

سرهنگ پناهی محور دوم کارما را به جریان انداختن امر به معروف و نهی از منکر زبانی با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری دارند در حوزه امر به معروف و نهی از منکر زبانی در همه محیط ها اعم از محیطهای کاری خانوادگی و اجتماعی باز مجموعه بسیج ظرفیت‌های بسیار خوبی را دارد، در بحث آموزش عزیزان بسیجی ما برای این مهم در برنامه‌های اصلی خودمان داریم.

این مسئول محور سوم را به جریان انداختن شبکه ارشاد است که با توجه به تغییر رو کردی که در مجموعه امر به معروف و نهی از منکر در طول این سالها مجموعه بسیج داشتیم بحث شبکه ارشاد را برای افرادی که حالا گنهکاران حاد هستند یا  افرادی که در حوزه معروفات کاهلی می‌کنند به سمت و سوی موضوعات نهی از منکر پیش می‌روند که در این حوزه  تقسیم کار خوبی هم انجام شده گنهکاران حاد و یاسر شبکه ها از طریق مجموعه اطلاعات سپاه پیگیری می‌شود، زیرمجموعه شان با مجموعه معاونت اجتماعی است.

وی محور چهارم کار  این معاونت را اندازی نهضت مطالبه‌گری ابرشمرد و تصریح کرد:  یک خلائی بود بحث نهضت مطالبه گری با برنامه ریزی هایی که در زیر مجموعه برای پایگاه های مقاومت حوزه های مقاومت که بالاترین رده های بسیج هستند آموزشهای مطالبه‌گری را برنامه ریزی کردیم، نهضت مطالبه گری را در بحث‌های مبارزه با کم کاری، عدم حسن کم کاری است که به دستگاه ها و نهادهای دولتی یاز می گردد.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه سلمان گفت: محور پنجم کاری  مقابله با عوامل ایجابی و سلبی افزایش گناه در جامعه است که  امروزه متاسفانه تغییراتی را در سبک زندگی اسلامی ایرانی ما ایجاد کرده اند، خصوصاً بحث ماهواره که متاسفانه مشاهده می کنیم خسارت های بسیار زیادی را بر زندگی ها وارد کرده و تو این حوزه مجموعه بسیج الحمدلله ورود بسیار خوبی را داشته و سال‌های گذشته بحث جمع آوری ماهواره حالا آن هم به صورت اقناعی این کار دارد انجام می شود.

مسعود پناهی محور ششم کار را اقدامات و فعالیت‌های محوری که مانع گناه در جامعه می شود  نام برد و ادامه داد: برنامه ترویج نماز که قطعاً بحث ترویج نماز و اینکه افزایش اقدام محوری در جامعه ساری و جاری شود جلوی خیلی از گناهان گرفته می شود، یا بحث ترویج ازدواج آسان راکه مجموعه بسیج اقدامات بسیار خوب و هم برنامه های بسیار متنوعی را در سطح استان سیستان و بلوچستان داشت که این را هم به عنوان یکی از برنامه های محوری  در این زمینه می توان برشمرد.

و ی محور هفتم برنامه را تمرکز در بعضی از مشاغل آسیب زای در سطح جامعه است که اینها تقریباً مشاغل نوظهوری هم هست در جامعه  است که بسیج  تمرکزی را  روی این مشاغل داشتند مثل قهوه خانه هایی که متاسفانه در سطح جامعه امروز ما می بینیم که اسمش قهوه خانه است اما وقتی محتوا را نگاه می کنیم و خدماتی که آنجا ارائه می شود آسیب هایی را برای جامعه و جوان های ما ایجاد می‌کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار