حادثه تاسوعای حسینی چابهار عامل وحدت بین مسلمانان شد

چابهار/ر ضایی گفت: حادثه تاسوعای حسینی در روز شهادت حضرت ابوالفضل العباس علمدار دشت کربلا اتفاق افتاد در آن روز خون شیعه و سنی با هم ریخت به ما درس ایثار داد و موجب قوی شدن اتحاد، ایمان و وحدت بین مسلمانان شد.
کد خبر: ۹۳۶۵۸۱۵
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸

رئیس بنیاد شهید چابهار در گفتگو با خبرنگار بسیج در چابهار گفت: دشمنان از اتحاد مسلمانان و اقتدار دنیای اسلام و درسی که قیام عاشورا به ما می دهد هراس داشتند و اگر در کربلا امام حسین علیه السلام به شهادت رسید در تاسوعای حسینی سال ۸۹ نیز مادر و کودک، زن و مرد در خون غلتیدند و به همه درس آزادگی دادند.


ملیحه رضایی؛ با اشاره به بازخوانی حادثه تاسوعای حسینی که 11 سال از آن روز می گذرد بیان کرد: روز چهارشنبه مصادف با ۲۴ آذر ماه سال ۱۳۸۹ و تاسوعای حسینی دو انفجار انتحاری در شهرستان چابهار در بین هیات عزاداری که در مقابل مسجد امام حسین(ع) تجمع کرده بودند روی داد که بر اثر این حادثه تروریستی ۳۹ نفر از هموطنان بی گناه ما، زن و مرد پیر و جوان وحتی نوزاد شش ماهه به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح و جانباز شدند.


وی افزود: حادثه تاسوعای حسینی که در روز شهادت باب الحوایج حضرت ابوالفضل العباس(ع) علمدار دشت کربلا اتفاق افتاد و در آن روز خون شیعه و سنی با هم ریخت به ما درس فداکاری، ایثار داد و موجب قوی شدن اتحاد، ایمان و وحدت بین مسلمانان شد.


این مقام مسئول تصریح کرد: دشمنان از اتحاد مسلمانان و اقتدار دنیای اسلام و درسی که قیام عاشورا به ما می دهد هراس داشتند و اگر در کربلا امام حسین(ع) به شهادت رسید در تاسوعای حسینی سال ۸۹ نیز مادر و کودک، زن و مرد در خون غلتیدند و به همه درس آزادگی دادند.


وی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن او والگو سازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید است.


رضایی با اشاره به اینکه در حقیقت این ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم نه آن که شهدا نیازمند بزرگداشت ما باشند اذعان کرد: بزرگداشت و تکریم شهید در جامعه یعنی بزرگداشت و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت وتمام نیکی ها و ترویج روحیه ایثارگری وفداکاری برای ارزش ها و دفاع از جامعه و سرزمین اسلامی فرهنگ و روحیه ای که قوام و بقا جامعه ونظام و سرزمین اسلامی همواره نیازمند به آن است.


وی گفت: تمام ملل و کشورها در چارچوب جهان بینی وارزش های خود به منظور حفظ استقلال و دفاع از موجودیت شان در برابر بیگانگان و مهاجمان مورد توجه و اهتمام جدی آنان قرار می دهند.


وی افزود: پروردگار جهانیان اسلام را به عنوان دین وحدت، همدلی و همبستگی معرفی می‌کند بزرگترین ابزار وسلاح دشمنان این دین مبین نیز از ابتدا آغاز رسالت پیامبر اعظم تاکنون به فکر تفرقه افکنی بوده اند.


رئیس بنیاد شهید چابهار اظهار کرد: دشمنان از هر راهی می‌خواستند به نظام و حکومت اسلامی ایران ضربه بزنن بخصوص برای مردم این منطقه یعنی استان پهناور سیستان و بلوچستان که مرمان خون گرم و غیوری دارند که در زمان دفاع مقدس جوانان و عزیزانی را برای دفاع از این مرز و بوم راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند و چه در این زمان حساس پایبند این انقلاب بودند و خواهند بود.


وی گفت: شهدای تاسوعای حسینی به همه دشمنان درس بزرگی دادند، وحدت بین شیعه و سنی با هیچ نیرنگ و دسیسه ای از بین نخواهد رفت و دشمنان با ریختن خون بی گناهان نمیتوانن این وحدت را از بین ببرند.


رضایی خاطرنشان کرد: مسلمانان و مردم این منطقه با تکیه بر مشترکات بسیاری در برابر این دسیسه ها صف واحد تشکیل دادند و نخواهند گذاشت منطقه و کشور عزیزمان به دست نااهلان بی افتد خون شهیدان ریشه این درخت تنومند انقلاب را مستحکم تر می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار