خبرهای داغ:

برگزاری سوگواره احلی من العسل در شهرستان کیار

همزمان با ماه محرم، سوگواره احلی من العسل در شهرستان کیار برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۵۱۹۱
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری، همزمان با دهه نخست ماه محرم سوگواره جوانان عاشورایی با عنوان«احلی من العسل» با همکاری بسیج دانش آموزی، معاونت فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش  و کانون بسیج فرهنگیان شهرستان کیار برگزار شد .

حجت الاسلام کیانی در این برنامه که از طریق شبکه تعاملی شاد به صورت زنده پخش شد، با بیان اینکه عنوان این برنامه (احلی من العسل) برگرفته از کلام زیبایی جناب قاسم بن الحسن است، گفت: سیره اهلبیت علیهم السلام، چراغ راهی برای هر پیر و جوان است .

وی افزود: اگر کسی نداند فکر می کند که گوینده این سخن یک عارف سالخورده است، که سالهای سال مراحل عرفان و سلوک را پیموده است در صورتی که نوجوانان و جوانان  عاشورایی  پرورش یافتگان مکتب امام حسین علیه السلام هستند .

این کارشناس مسایل دینی ، خاطرنشان کرد: جوانان امروز هم مانند حضرت ابوالفضل العباس که ایمان راسخ دارد، مثل حضرت علی اکبر علیه السلام که تکلیف گرا هستند، بصیرت دارند و دوست و دشمن را می شناسند و تبلیغات دشمن بر آنها اثر ندارد، چون امام زمان خود را می شناسند و بصیرت دارند.

وی ادامه داد: این الگو هاست که نوجوانان و جوانان ما را عاشورایی بار می آورد. ما در مکتب امام حسین (علیه السلام ) کم از این جوانان نداریم. نمونه های همچون شهید فهمیده، شهید بهنام محمدی، شهید مرحمت والازاده، که ما در اینجا به عنوان نمونه به خلاصه ای از زندگی شهد مرحمت والا زاده اشاره می‏کنیم.

بخشی از زندگی شهید مرحمت والازاداه:

" هرجور که بود خودش را به تهران رساند و خدمت مقام معظم رهبری که آن موقع یعنی سال 62 رئیس جمهور بودند رساند وقتی در مسیر حرکتش از بین نظامیان خود را به حضرت آقا رساند و با هیجان خاصی و با زبان ترکی به آقا می گوید : آقا جان من از اردبیل آمده ام اینجا که یک خواهشی بکنم از شما !

چه خواهشی ؟

خواهش میکنم  به آقایون روحانی و مداح دستور بدهید دیگه روزه حضرت قاسم نخونن

حضرت آقا می پرسند چرا پسرم ؟

می گوید: آقاجان حضرت قاسم 13 ساله بود امام حسین به او اجازه میدان داد برود میدان و بجنگد ، من هم 13 ساله ام اما فرمانده سپاه اردبیل اجازه نمی دهد به جبهه بروم، می گوید 13ساله ها را نمی فرستیم.  اگر رفتن 13 ساله ها به حنگ بد است، پس چرا این همه روزه حضرت قاسم را می خوانند ...؟

حضرت آقا سفارشات لازم را برای اعزام به جبهه می کند به شرط اینکه درس و مدرسه فراموش نشود و ... .

این شهید والا مقام 3 سال بعد از اعزام به فیض شهادت نائل می شود .

ادامه این برنامه همراه با  ذکر مصیبت و سینه زنی  توسط دانش آموزان بسیجی ادامه یافت .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار