اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در لرستان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت:اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» است که طی مدت دو ماه در امام‌زاده‌های استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۳۶۵۹
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده امروز در گفت وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان، ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت:  از ویژه برنامه‌های اوقاف و امور خیریه لرستان در ایام محرم و صفر اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» است که طی مدت دو ماه  در  امام‌زاده‌های استان برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه عمده فعالیت ما از ابتدای محرم تا دوازدهم ماه محرم است افزود: تعدادی از مبلغان ما با توجه به شرایط کنونی کرونا در فضای مجازی فعالیت دارند و برای هر امام‌زاده گروهی تحت عنوان مرکز افق راه‌اندازی شده که فعالیت‌ صورت می‌گیرد که در ۲۴ بقعه متبرکه در سطح استان برگزار می‌شود. 

وی اظهار کرد: در شهرستان خرم‌آباد بقاع متبرکه امامزادگان زید بن علی(ع)، دو برادران(ع)، شاهزاده عبدالله(ع) و شمس‌الدین(ع) میزبان طرح بصیرت عاشورایی خواهند بود. 

عباس زاده افزود: در شهرستان کوهدشت نیز امامزادگان محمد درب‌گنبد و ابوالوفا(ع) و در بروجرد نیز امامزادگان جعفر، قاسم و ابوالحسن(ع) میزبان طرح بصیرت عاشورایی هستند. 

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌های استان نیز امامزادگان ابراهیم(بابای بزرگ)، احمد و محمود، محمد بن‌ حسن، پیرعباد، زید بن‌ علی، حمزه‌علی، زید و قاسم، پیرعباد، شاه‌غیب، سیدمحمد و سیدعلی(ع) میزبان طرح بصیرت عاشورایی هستند، گفت: در بقیه بقاع متبرکه استان نیز مراسم‌ عزاداری دهه‌های اول و دوم محرم به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان  بیان کرد: همایش‌های «لبیک یا حسین(ع)»، «شیرخوارگان حسینی» و «رهروان زینبی» و سوگواره «احلی من العسل»  از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در دهه اول محرم است . 

وی خاطر نشان کرد: همزمان با ایام محرم اجرای طرح «شمیم حسینی» را داریم که در این طرح بین  ۳۰ هیئت بسته‌های معیشتی و حمایتی توزیع می‌شود. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار