احیای امر به معروف و نهی از منکر تباید به یک دستگاه خاص محدود شود

زاهدان/ معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان گفت:سیستان و بلوچستان دارای شرایطی خاصی است باید برنامه های محرم و دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر به صورت عام و خاص در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۹۳۶۳۶۴۲
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، ابوذر کوثری در دیدار دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت:احیای امر به معروف و نهی از منکر نباید به یک‌محدوده، زمینه و دستگاه خاص محدود شود بلکه باید در حوزه های مختلف ورود شود تا فریضتین به درستی تبیین و نهادینه شود.


معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان دارای شرایطی خاصی است و بر این اساس باید برنامه های محرم و دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر به صورت عام و خاص در نظر گرفته شود و عملکرد گذشته نیز بررسی و آسیب شناسی شود تا در آینده شاهد تقویت کارها باشیم.


این مسئول  تاکید کرد: همه مردم و مسئولان باید شیوه های امر به معروف و نهی از منکر را آموزش ببینند که در همین راستا با مشارکت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ششمین روز از دهه احیا، جلسه ای به صورت برخط و در بستر اینترنت با موضوع "نقدپذیری، تعالی و توسعه اخلاق" ویژه مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار خواهد شد.


معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با تقدیر از عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر و تدوین برنامه های جامع و کامل در این دهه ادامه داد: استانداری نیز این آمادگی را دارد تا در حد توان در برنامه های مختلف با این ستاد همکاری لازم را داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر سیستان سیستان بلوچستان نیز ضمن تاکید بر مشارکت همگانی در نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و  اشاره به آغاز کار دولت سیزدهم اظهار داشت: هنر دولت جدید این است که از تجارب و تلاش های صورت گرفته مدیران فعلی نهادها و دستگاه ها بهره گیری کند.


محسن اکبری افزود: نگاه بلند و مثبت رئیس جمهور منتخب قابل ستایش است چرا که آیت الله رئیسی از فعال سازی گشت ارشاد برای مدیران سخن به میان آورده و همه مکلف هستند تا با نظارت مردمی خود، مدیران را زیر ذره بین قرار دهند تا خدای ناکرده فردی خواسته یا ناخواسته از مسیر اصلی منحرف نشود.


وی تاکید کرد: نگاه ما در حوزه امر به معروف ونهی از منکر همگانی است و باید در اولویت کار عموم قرار بگیرد اما متاسفانه در کشور کمتر به اجرای فریضتین پرداخته شده و به تعبیر مقام معظم رهبری این دو فریضه به فراموشی سپرده شده و باید این روند تغییر کند.


اکبری تصریح کرد: فسادهای اخلاقی، اقتصادی و بی‌عدالتی در جامعه نشان از فراموش سازی امر به معروف و نهی از منکر بوده و این درحالی  است که ۱۶۰ آیه قرآن کریم، ۹۰۰ حدیث و اصل ۸ قانون اساسی به فریضتین مرتبط است.


وی به برنامه های دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اشاره کرد و گفت: برگزاری شورای استانی امر به معروف و نهی از منکر به همراه ارتباط ویدئو کنفرانسی با ستادهای شهرستانی، رونمایی از طرح شوراهای امر به معروف و نهی از منکر طوایف استان، بهره گیری از ظرفیت واعظان و مداحان در ترویج فریضتین، تجلیل از رسانه ها و فعالان شیعه و سنی این حوزه، جلسه برخط با مدیران کل از جمله برنامه های دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان است که در مجموع شامل 35برنامه محوری می باشد.


وی خاطر نشان کرد: در حوزه مطالبه گری وضعیت سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور ضعیف است البته در شمال استان نسبت به سایر نقاط این خطه پهناور قدری مطلوب تر است که باید به طور متوازن رشد کند.


اکبری با تاکید بر گسترش روند مطالبه‌گری صحیح در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مطالبه گری باید توسط مردم و شهروندان خیرخواه انجام شود و نباید بگذاریم جریان های مغرض و معارض که دلسوز این مردم نیستند خود را حامی و مطالبه گر جلوه داده و با اغفال شهروندان به دنبال اهداف شوم غربی ها باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار