خبرگزاری بسیج گزارش می دهد:

نبود تخصص و تعهد سم مهلکی برای مناصب/ به کارگیری افراد نقاب دار و منفعت طلب ممنوع!

این روزها شاهد برگزاری جلسات متعدد و رایزنی های گسترده چهره های مختلف هستیم که برخی از اشخاص در مدار انتصابات دولت جدید و شوراهای اسلامی شهر به دنبال کسب پست و مسئولیت برای خود هستند
کد خبر: ۹۳۶۳۴۹۶
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در روزهایی که مردم با مشکلات عدیده در سطح جامعه به ویژه حوزه اقتصادی دسته و پنجه نرم می کنند و همه ی مردم امید به ایجاد تحول و بهبود وضعیت معیشتی دارند ،دیده می شود شخصیت های مختلف از جناح های گونانگون در مسیر سبقت برای کسب مسئولیت و جایگاه شغلی برای خود قرار گرفته اند.

نبود تقوای سیاسی و اجتماعی سبب گشته است برخی با توسل به برخی رفتار های غیر شایسته به هر بهانه ای خود به دنبال فرصت و به اصلاح میزی برای کسب قدرت باشند در صورتی که متاسفانه عدم شناخت کامل،تخصص لازم و تعهد کافی همواره زمینه بی اعتمادی آحاد مردم را نسبت به اینگونه انتصاب ها و به کارگیری های غیر عاقلانه وناشیانه فراهم آورده است.

بر این اساس همواره مطابق آموزه های اسلامی همواره بر اصل شایسته گزینی و اصل توانمندی تاکید شده است که در طول تاریخ برهمگان مشهود بوده افراد نالایق و ناکارمرد همواره خسران به همراه خود آورده اند،از این رو امام علی (ع) به والی خود در اهواز می فرمایند:ای رفاعه بدان که این حکومت امانتی است که هرکس به آن خیانت کند،لعنت خداوند را تا روز قیامت به همراه خواهد داشت و هرکس خیانت کاری را به کار گیرد پیامبر اکرم(ص) در دنیا و آخرت از او بیزار است.

امروزه در شرایط فعلی کشور شاهد هستیم اشخاص مختلف با برچسب های گوناگون که تا دیروز در اردوگاه جریان شکست خورده لیبرال سرمدار تفکر واداده غرب بوده اند ویا افراد ضعیف نفس با ادعای انقلابی بودن امروز با تغییر رنگ و موضع کاملا متفاوت با قصد خارج نشدن از قطار مسئولین و کسب منافع بیشتر به دنبال دست درازی به بیت المال هستند.

اما متاسفانه شاهد هستیم جایگزینی روابط در سیر مراحل انتخاب و انتصاب افراد به حدی رسیده است که به عینه رعایت تقوا،اخلاص،روحیه جهادی نادیه گرفته می شود و موجبات خسران و زیان برای جامعه می شوند.

در اینجاست که از شهید گرانقدر دکتر چمران پرسیدند تعهد بهتر است یا تخصص؟ وی در جواب گفت می‎گویند تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم. اما می‎گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست.

از این رو از دست اندرکاران و مسئولین امر به طور جد انتظار می رود نسبت به اینگونه سهم خواهی و رایزنی های منفعت طلبانه تصمیم قاطعانه اتخاذ نموده و با انتخاب افراد شایسته و کارآمد زمینه تعالی و رشد جامعه اسلامی را فراهم نمایند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار