نشست مشترک اعضای شورای اسلامی وسرپرست شهرداری خاش

خاش/شهنوازی گفت: امیدوارم در دوره اخیر شاهد رشد و پیشرفت در همه زمینه‌های عمرانی و فرهنگی بوده و کارها و فعالیت‌های عمرانی با همان روال گذشته پیش رود و خدمات شایسته و درشأن مردم خاش ارائه شود.
کد خبر: ۹۳۶۳۱۴۳
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازخاش،  رئیس شورای اسلامی شهر خاش در حاشیه اولین جلسه شورای شهر گفت: در روزهای اتی طی مراسمی، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولین و پرسنل شهرداری از مهندس عبدالمجید تمندانی شهردار سابق خاش تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

دلاور شهنواری افزود: مردم فهیم و قدرشناس شهرخاش شاهد خدمات ارزشمند مهندس تمندانی ، شهردار سابق و توسعه پرشتاب شهرخاش می باشند.

رئیس شورای شهرستان خاش بیان کرد: همه امکانات و ظرفیت‌ها شهرداری برای جمع آوری زباله از سطح محلات سطح شهر بسیج خواهیم کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح بهبود و ارتقاء امور خدمات شهری در سطح محلات و فراهم آوردن محیط مناسب ، زندگی شهری برای شهروندان توسط شهرداری خاش می باشد.

این مسئول خدمت به مردم را اولویت کاری مجموعه کارکنان شهرداری برشمرد و خاطرنشان کرد: انشاالله بتوانیم با توکل بخدا و همت همکاران و مسولین دلسوز ،خدماتی که درشان، مردم عزیزخاش است انجام دهیم و مشکلات شهروندان را در این زمینه برطرف نماییم .

دلاور شهنوازی اظهار داشت: کار پاکسازی و نظافت عمومی شهر شامل رفت و روب خیابان‌ها، کوچه‌ها، جداول و نظافت مخازن زباله، جمع آوری زباله و نخاله‌های موجود در شهر بصورت ویژه انجام می‌شود.

وی با اشاره به مبحث فرهنگ سازی در بحث جمع اوری زباله تاکید کرد: آموزش و فرهنگ سازی در جامعه دو رکن اصلی موفقیت در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا است. و باید به صورت جدی اجرا شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:مدیریت پسماند از جمله مسائلی است که تأثیر مستقیم در محیط زیست دارد، یعنی اگر در زمینه پسماند، مدیریت صحیحی انجام نشود مخاطرات زیست‌محیطی زیادی برای مردم و شهر به همراه دارد.

رئیس شورای شهرستان خاش تفکیک زباله از مبدا و بازیافت را مولفۀ اصلی در مدیریت صحیح پسماند دانست و افزود: برای آنکه بتوان این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد کاهش تولید زباله، و بازیافت را باید همواره در مدیریت پسماند در نظر گرفت و این مسائل به طور ویژه فرهنگ‌سازی شود و همه شهروندان خود را ملزم به رعایت آن بدانند وطرح آموزش های لازم در ادارات، مدارس و در فضای مجازی، برای آموزش مباحث تفکیک زباله از مبدا باید در دستور کار شهرداری خاش قرار گیرد.

شهنوازی ادامه داد: شهرداری خاش باید به دنبال درآمد پایدار باشد چرا که اعتبارات دولتی به دلیل جمعیت این شهر پاسخگوی نیازهای مدیریت شهری نیست.

 

دلاور شهنوازی با اشاره به پیگیری جایگاه cng شهرداری جهت بهره برداری گفت: احداث این جایگاه cng مصداق بارز یک منبع درآمدی است اما لازم است برای تقویت درآمد شهرداری منابع درآمدی پایدار دیگری نیزتعریف و اجرایی شود.

وی پیگیری و راه اندازی تاسیسات شن و ماسه در این شهر را نمونه یک منبع درآمدی پایدارخوب دانست و افزود: با فعالیت معدنی علاوه بر ایجاد یک درآمد پایدار می توان نیاز منطقه به شن و ماسه را تامین و خدمات مناسبی به مردم ارائه دادو این کارخانه بعنوان یک منبع درآمد پایدار شهری برای شهرداری خاش محسوب می‌شود که بسیاری از هزینه‌های شهرداری را کاهش خواهد داد.

شهنوازی افزود: با بهره‌برداری از کارخانه شن و ماسه ماهانه بیش از یک‌میلیارد ریال برای شهرداری درآمدزایی می‌شود که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

وی درپایان با بيان اين که بحث سلامت شهروندان يکي از مهمترين اهداف فعاليت هاي شهرداري ها است، افزود: معتقديم که شهرداري ها به عنوان يکي از مجموعه هاي مهم خدمات شهري، مي توانند نقش موثري در بهداشت رواني، جسمي و ... شهروندان داشته و ساماندهي کشتارگاه صنعتی شهرداری در جاده پشت کوه در الویت قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار