خبرهای داغ:
مسئول تربیت آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه ناحیه همدان خبر داد

برگزاری دوره آموزش‌های تکمیلی بسیج برای ۱۶۰ نفر از بسیجیان همدانی

همدان-مسئول تربیت آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه ناحیه همدان از برگزاری دوره آموزش‌های تکمیلی بسیج برای ۱۶۰ نفر از بسیجیان همدانی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۲۶۱۴
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
برگزاری دوره آموزش‌های تکمیلی بسیج برای ۱۶۰ نفر از بسیجیان همدانیمحمد قراگوزلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های راهبردی بسیج حفظ انسجام و ایجاد روحیه سلحشوری در بین آحاد بسیجیان است که این امر وظیفه تربیت و آموزش سپاه است.

وی بیان کرد: تمام بسیجیانی که وارد بسیج می‌شوند در عرصه‌های مختلف مورد نیاز بسیج آموزش‌های لازم را طی می‌کنند و سپس وارد فعالیت‌ها می‌شوند.

مسئول تربیت آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه ناحیه همدان ابراز داشت: یکی از عرصه‌هایی که در بسیج وجود دارد، عرصه نظامی بسیج است که به دلیل تنوع ماموریت‌های بسیج و همچنین ایجاد امنیت در سراسر کشور برابر قانون اساسی باید بسیجیان عزیز ما در اوج آمادگی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: بر این اساس در بسیج آموزش‌های مختلفی برای گردان‎‌های رزمی بسیج پیش‌بینی شده است که شرایط عضویت در این گردان‌ها طی کردن آموزش‌های تکمیلی بسیج است.

قراگوزلو افزود: آموزش تکمیلی به این صورت بوده که عزیزان شرکت کننده آموزش‌های مقدماتی را گذرانده‌اند و برای اینکه بتوانند در گردان‌های امنیتی، گردان‌های امداد و نجات، گردان‌های بیت المقدس، نقش آفرینی کنند، باید یک سری از آموزش‌هایی را با سر فصل‌هایی مشخص و با حضور اساتید مجرب طی ۳۰ روز در قالب آموزش تکمیلی بسیج طی کنند و این آموزش‌ها شامل آموزش‌های رزمی، عقیدتی سیاسی، نظامی و آشنایی با فضای مجازی ... خواهد بود.

وی گفت: بسیجیان بعد از این دوره ۳۰ روزه مفتخر به دریافت گواهی آموزش‌های تکمیلی شده و می‌توانند عضو گردان‌های بسیج شده و مسولیت بپذیرند.

مسئول تربیت آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه ناحیه همدان همچنین بیان کرد: این طرح بسیج از دو بخش تشکیل شده، بخش ۳۰ روزه که توسط نواحی اجرا می‌شود و بخش دوم آن دوره ۱۵ شبانه‌روزی بوده که در یکی از اردو گاه‌های نظامی توسط اساتید اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:، چون سطح آموزش‌ها بالا بوده، کفایت آموزش‌های سربازی را شامل می‌شود، بنابراین گواهی کفایت از آموزش نیز برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود و برادران بسیجی که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند در صورتی که در سپاه مشغول به خدمت شوند معاف از آموزش می‌شوند و در صورتی که با ارگان‌های دیگر از جمله ارتش و نیروی انتظامی به خدمت سربازی اعزام شوند، دو ماه کسری به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

قراگوزلو افزود: سهمیه‌ای که امسال برای ناحیه همدان اختصاص داده بودند ۱۰۰ نفر بود که آن‌ها را ساماندهی کردیم و به کمک فرماندهی ۶۰ نفر دیگر نیز جذب شد و در مجموع ۱۶۰ نفر از بسیجیان از اواسط تیر ماه دوره آن‌ها شروع شده و تا چند روز دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار