رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

قدرت نظامی ایران باعث بازگشت مجدد آمریکا بر میز مذاکرات شد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد که آمریکایی ها می خواهند با کاهش قدرت منطقه ای و نظامی ایران، در مذاکرات هسته ای پیروز میدان باشند.
کد خبر: ۹۳۶۲۰۸۰
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدصالح جوکار با اشاره به گزارش شبکه المیادین مبنی بر اینکه توان نظامی ایران آمریکا را پای میز مذاکره کشانده است، گفت: در هر سطحی از مذاکره، ملی، منطقه‌ای و بین المللی، قدرت طرفین مذاکره اثر بسیاری بر نتیجه گفت‌وگو دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ادامه داد: در عرصه قدرت، نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی روز به روز افزایش پیدا کرده که باعث می‌شود معادلات سیاسی به نفع جمهوری اسلامی رقم زده شود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر پیروزی‌های جبهه مقاومت و خروج آمریکا از کشور‌هایی که چندین سال در اشغال آن‌ها بوده، نشان دهنده شکست واشنگتن در سیاست‌های خود در منطقه غرب آسیا بوده که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: قدرت دفاعی مسئله‌ای است که می‌تواند موقعیت جمهوری اسلامی را تغییر دهد و برگ برنده‌ای برای ایران باشد از این رو آمریکایی‌ها بر توان دفاعی ایران دست گذاشته و تلاش دارند در مذاکرات هسته‌ای مسیر گفت‌وگو با به سمت کاهش قدرت نظامی ایران برده و امتیازگیری کنند.

جوکار تاکید کرد: آمریکا برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی می‌خواهد قدرت نفوذ منطقه‌ای و توان دفاعی ایران را کاهش دهد، اما قدرت نظامی ایران باعث بازگشت مجدد آمریکا بر میز مذاکرات شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس اظهار داشت: بعد از مذاکره بر سر مسائل هسته‌ای آمریکایی‌ها برای مباحث موشکی و منطقه‌ای بهانه جویی می‌کنند تا سایه فشار بر ایران باشد حتی اروپا و سازمان ملل نیز علیه جمهوری اسلامی اقداماتی داشته اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار