حامد جعفری

برگزاری جشن عید غدیر خم درسپاه تنگستان

جشن عید غدیرخم درسپاه امام علی(ع)تنگستان بارعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۶۰۵۱۴
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج درتنگستان،به مناسبت  دهه ولایت وفرارسیدن روز عیدغدیرخم ،جشنی درسپاه امام علی(ع)تنگستان باسخنرانی حجت الاسلام مهدوی منش مسئول نمایندگی ولی فقیه دراین سپاه برگزارشد.

حجت الاسلام مهدوی منش مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه تنگستان ضمن تبریک به مناسبت دهه ولایت وعید سعید غدیر خم گفت:سوال می شود که غدیر چه معنایى دارد؟ و چرا حادثه عظیم بیعت مردم با امام على (علیه السلام) با نام غدیر معروف شد؟ درپاسخ باید گفت که واژه «غدیر» در لغت به چند معنا آمده است؛ مانند «آبگیر»،«قطعه‌ای از آب»، و«جای جمع شدن آب باران».

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه تنگستان درادامه افزود:غدیر خُمّ در میان راه دو شهر بزرگ دنیای اسلام، مکه و مدینه، در محلی به نام «جُحفه» قرار دارد و در آنجا رود همیشه جارى وجود داشت، چون براى اعلام ولایت امام على (علیه السلام) و بیعت 120 هزار حاجى از زن و مرد، دو روز در آنجا توقف كردند، و در آن هواى گرم و كمبود آب، از آن رود كوچك استفاده مى شد، آن حادثه بزرگ به نام «غدیر» معروف شد. از آن پس در نوشته‌ها و گفته‌ها و شعرهاى گوناگون، روز بیعت عمومى مردم با حضرت امیرالمؤ منین (علیه السلام) با نام غدیر مطرح گردید.

حجت الاسلام مهدوی منش درخصوص عظمت روز غدیر تصریح کرد:امام صادق(ع)می فرماید:روز عید غدیر خم روز بزرگ خداست ،خداوند پیامبری رامبعوث نکرده مگر اینکه این روز را عید گرفته وعظمت آن را شناخته است.وهمچنین پیامبر اکرم(ص)فرومدند: غدیرخم برترین عید امت من است.

درپایان مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه تنگستان به بیان فضائل امام علی(ع)پرداختند وگفتند:مولا اميرالمؤمنين علی علیه ‌السلام فرمودند: «انا الّذي حملت النّوح في السّفينه الّتي عملها، انا الّذي انجيت ابراهيم و مؤانسه، انا مونس يوسف في الْجُبّ و مخرجه، انا صاحب موسي و الخضر و مُعلّمها».منم کسی که نوح را در كشتي كه ساخته بود به حركت در آوردم، منم آن کسی كه ابراهيم را از آتش نجات داد و مونس اويم در غربت، منم مونس يوسف در چاه و نجات دهنده او، منم صاحب موسي و خضر و تعليم كننده آن هر دو حکمت‌ها و غوامض اسرار الهی.

پایان خبر/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار