۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت روستاهای ایلام هزینه شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی سال های اخیر برای زیرساخت ها و عمران روستاهای استان ایلام هزینه شده است.
کد خبر: ۹۳۵۸۱۰۵
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمدکرمی  در نشست دهیاران استان ایلام با حضور معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اظهار داشت: ۵۸ درصد منازل روستایی مقاوم سازی شده اند و بیمه خانه های روستایی در دست اقدام است.

وی افزود: اعتباراتی که به استان در حوزه دهیاری ها اختصاص یافته بیش از ۵۷ میلیارد تومان است که این میزان اعتبار بر اساس سرانه جمعیت بسیار بیشتر از اعتبار معمول خواهد بود و این نشان از توجه مسوولان سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به مناطق محروم کشور دارد.

معاون عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: همه دهیاران استان تراز بالایی دارند و از متوسط کشور به بالا و افراد تحصیلکرده، پیگیر و آشنا به قوانین و مقررات هستند.

کرمی با بیان اینکه نقش روستاها در پویایی کشور و کاهش مهاجرت بسیار بالاست و اگر بر توسعه روستایی تمرکز داشته باشیم می تواند محرک توسعه استان باشد، اضافه کرد: توسعه با رشد و پیشرفت تمایز دارد چرا که رشد و پیشرفت در زمینه طرح های فیزیکی است اما توسعه علاوه بر رشد فیزیکی باعث رونق اقتصادی و افزایش معیشت پایدار ساکنان روستاها می شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: استان ایلام ۵۸۰  هزار نفر جمعیت، ۴۳۰ کیلومتر مرز، ۶ درصد نفت و ۱۱ درصد گاز دارد و در حال حاضر دروازه عتبات عالیات است و با جمعیت کم زیرساخت های ملی را پوشش می دهد چه در زمان دفاع مقدس و چه هم اکنون که میزبان زائران اربعین است.

به گزارش بسیج، در این نشست معاون دهیاری ها و مدیرکل هماهنگی امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، جمعی از مدیران کل دستگاه های اداری و اجرایی و تعدادی از دهیاران روستاهای استان ایلام حضور داشتند.

استان ایلام دارای ۵۳۹ روستا و ۲۹۷ دهیار مرد و ۳۸ دهیار زن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار