امام جمعه شهرقدس:

گریز شبانه آمریکا، افغانستان را با چالش بزرگی روبه رو کرد/ایران، به دنبال صلح کشورهای همسایه است

امام جمعه شهرقدس می گوید،آشفتگی وضع موجود در افغانستان ناشی از خیانت آمریکا به این کشور است و ایران نیز با توجه به تغییر گرایش طالبان و عدم‌تعرض به شیعیان، رویکرد صلح را درپیش گرفته.
کد خبر: ۹۳۵۸۰۵۰
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و عبودیت خالصانه پروردگار، اظهار کرد: ولایت کلید پذیرش اعمال عبادی است و عبادت زمانی ارزشمند است که همراه ولایت‌مداری باشد.

وی گفت: اداره بهزیستی باید متولی بهتر زیستن در جامعه باشد و درد‌ها و مشکلات معلولین را رسیدگی کند، مسئولین عالی رتبه کشور باید به معیشت، درمان، مسکن، اشتغال و مهارت آموزی افراد دارای معلولیت توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه شهرستان قدس با تاکید بر اینکه چارت سازمانی بیمه تامین اجتماعی شهرستان قدس نیاز به تغییر داشته و این اداره پاسخگوی جمعیت منطقه نیست گفت: بیمارستان تامین اجتماعی پس از ۳ سال از وعده مسئولان ارتقا پیدا نکرده و می‌بایست بر افزایش سرانه‌های بهداشتی شهرقدس رسیدگی شود.

وی بیان داشت: شورای نگهبان ضامن اسلامیت قوانین کشور است و علاوه بر نگهداری از قوانین کشور، نظارت بر تفسیر قانون و انتخابات را نیز برعهده دارد.

حجت‌الاسلام جوکار با تشکر از سفر اخیر رییس قوه قضاییه و مجمع نمایندگان استان تهران به شهر قدس افزود: بررسی صلاحیت‌ها و نظارت در انتخابات شورا‌های اسلامی لازم است به شورای نگهبان که نهادی فرا جناحی است، سپرده شده تا انتخابات شورا‌های اسلامی نیز سالم و در تراز انقلاب اسلامی مانند انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

وی با اشاره به نشست مجازی منافقین با سران اروپایی و امریکایی افزود: آمریکا و اروپا حامیان تروریست و منشا گروهک‌های تروریستی هستند و مسیولینی که هنوز در تلاش مذاکره با غرب و آمریکا هستند، دشمن شناس باشند و به آن‌ها اعتماد نداشته باشند و تابع فرمایشات مقام معظم رهبری باشند.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس در ارتباط با تحولات افغانستان بیان داشت: انتقام خون حاج قاسم خروج آمریکا از منطقه است و اخراج و فرار شبانه و تحت فشار بودن آن‌ها در منطقه باعث شده که نظام سیاسی افغانستان را از داخل دچار بحران کنند و دولت مرکزی کابل، طالبان و داعش درگیر شده‌اند و با توجه به تغییر گرایش طالبان و عدم تعرض به شیعیان افغانستان، جمهوری اسلامی در حال تلاش در جهت توافق بین دولت مرکزی کابل و طالبان است تا با مدیریت مسائل داخلی این کشور برطرف شود.

انتهای پیام//
ارسال نظرات
آخرین اخبار