افتتاح بیمارستان سیار تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه در زاهدان

زاهدان_ بیمارستان سیار تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه با حضور فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در زاهدان افتتاح شد، این سامانه بیمارستانی سیار از نوع کانتینری با ظرفیت 144 تخت بستری و تخت مراقبت‌های ویژه با رویکرد مقابله با کووید-19 راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۳۵۷۶۷۲
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، با حضور سردار احمد اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه کل پاسداران انقلاب اسلامی، بیمارستان سیار تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه در زاهدان افتتاح شد.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه کل پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح بیمارستان سیار تخصصی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه در زاهدان گفت: این سامانه بیمارستانی سیار از نوع کانتینری با ظرفیت ۱۴۴ تخت بستری و تخت مراقبت‌های ویژه با رویکرد مقابله با کووید-۱۹ راه اندازی شده است.

سردار احمد اخوان مهدوی با بیان اینکه این بیمارستان در نوع خود در غرب آسیا بی نظیر است گفت: این بیمارستان وابسته به مرکز بهداری غرب نیروی زمینی سپاه و بیمارستان امام حسین (ع) کرمانشاه می‌باشد که دارای بخش‌های مختلف شامل ام ار آی، سی تی اسکن، سونوگرافی، آزمایشگاه، اتاق عمل، ریکاوری، بستری، اورژانس و.. می‌باشد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نیروی کادر درمان در این بیمارستان استقرارخواهند یافت تا خدمات تخصصی را به مردم شریف استان سیستان و بلوچستان ارائه دهند گفت: همچنین این بیمارستان دارای مخازن اکسیژن به ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه می‌باشد.

به گفته سردار اخوان سیار بودن و برخورداری از تجهیزات روز دنیا در ارائه خدمات تخصصی در این بحران توسط این بیمارستان می‌تواند برای عبور از بحران پیش رو بسیار تاثیر گذار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر که ظرفیت بیمارستان‌های استان تا حدود زیادی در اختیار کرونا قرار گرفته، ایجاد ظرفیت‌های درمانی جدید قدرت پاسخگوئی نظام بهداشت و درمان به رویداد‌های غیرمترقبه را بیشتر میکند.

سیدمحمد هاشمی شهری گفت: این بیمارستان پیشرفته به همت عزیزانمان از سپاه استان کرمانشاه در محوطه پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مستقر شده ودر صورت افزایش احتمالی بیماران کرونا و یا خدای ناکرده وقوع حوادث غیرمترقبه با پذیرش بیمار به کمک ما خواهد آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: حضور سپاه پاسداران در کنار نظام بهداشت و درمان هم کیفیت و کمیت خدمت را افزایش می‌دهد و هم امنیت و سلامت روان برای مردم به ارمغان می‌آورد.

به گفته هاشمی، این بیمارستان به منظور افزایش ظرفیت پاسخگویی نظام بهداشت و درمان در پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مستقر شده و در مرحله اول به صورت رزرو در استان در نظر گرفته شده تا در صورت افزایش تعداد بیماران تنفسی یا غیرتنفسی، اقدام به پذیرش بیمار نماید، در صورت نیاز هر نقطه دیگر استان و یا کشور به خدمات این بیمارستان، امکان انتقال سریع این سازه به همان نقطه وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار