خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه کیار:

حجاب و عفاف ثمره وجود حیا در انسان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کیار ، حجاب و عفاف را ثمره ی وجود حیا در انسان دانست.
کد خبر: ۹۳۵۷۵۹۰
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کیار همزمان با هفته عفاف وحجاب در جمع کارکنان ناحیه گفت: قیام مسجد گوهرشاد را باید یک واقعه بزرگ تاریخی دانست که حکایت از ضعف فکر و اراده و خود باختگی رضاخان در مقابل فرهنگ غرب داشت که حجاب و عفاف را مانع پیشرفت می دانست و فکر می کرد با متحدالشکل کردن مردم مشکلات جامعه برطرف می شود.

حجت الاسلام حسینیان افزود:این واقعه نشان دهنده ی بی ارزشی عقاید و باورهای مردم برای حکومت بود ،به طوری که همراه زور و اجبار حجاب را از سر زنان می کشیدند و بدون توجه به امام رضا(ع)و حریم آن حضرت مردم را به خاک وخون کشیدند.

وی خاطر نشان شد:این واقعه از طرفی نشان دهنده ی ریشه دار بودن عقاید وباورهای ارزشمند مردم ایران بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کیار اظهار کرد:حجاب وعفاف ثمره ی وجود حیا در انسان است که علمای اخلاق حیا را اولین ثمره ی ظهوره قوه تمیز در انسان معرفی کرده اند وحیا در رآس مکارم اخلاق قرار گرفته وبه عنوان یکی از وجوه تمایز انسان و حیوان می باشد.

حسینیان با اشاره به سخن مولای متقیان حضرت علی(ع) که می فرمایند:کسی که حیا ندارد دین ندارد بیان داشت:حیا در انسان وقتی کامل می شود که انسان به شآن و شخصیت خویشتن وبه شاهد وناظر بودن خدای متعال و فرشتگان الهی توجه کند و وقتی انسان به این درجه از توجه برسد باعث می شود که در آنچه  می بیند،در آنچه می شنود و می گوید ومی خورد ومی پوشد وعمل می کند همواره مراقبت کند.

وی افزود: حیا وعفت در همه ی شئون نشانه ی کرامت و عظمت انسان است که خدای متعال فطرتا در وجود همه انسان ها قرار داده وعقل دلایل روشن بر لزوم آن ارائه می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه کیار بیان کرد:حیا هم اگر مانند تمام صفات پسندیده از مرز تعادل خارج شود مذموم می شود که از نمونه های حیای مذموم  می توان به حیا در بیان حق،حیا در بیان شریعت،حیا در عذر خواهی، حیا در آموختن علم و... اشاره کرد.

حسینیان در پایان بیان کرد: امروز تمام تلاش دشمن به روشهای مختلف در جهت حیازدایی انجام می گیرد که لازم است تمام مجموعه های فرهنگی به ویژه خانواده و مدرسه دراین زمینه به صورت جدی وارد میدان شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار