خبرهای داغ:

هوشیاری خط‌بان مانع برداشت غیرمجاز ازخط لوله سمنان -شاهرود شد

شاهرود_هوشیاری و گزارش به موقع خط‌بان حراست منطقه شمال‌شرق، مانع برداشت غیر مجاز از خط لوله ۲۲ اینچ سمنان- شاهرود شد.
کد خبر: ۹۳۵۷۳۰۱
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
هوشیاری خط‌بان مانع برداشت غیرمجاز ازخط لوله سمنان -شاهرود شدبه گزارش خبرگزاری بسیج؛ رییس حراست شرکت خطوط لوله و مخابرات شمالشرق شاهرود اظهار کرد: در پی پایش‌های روزانه مسیر و حریم خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی سمنان- شاهرود، خط‌بان این منطقه با موارد مشکوکی مانند تغییر شکل ظاهری خاک برخورد کرده که در جستجوی دقیقتر، تعدادی از لوازم و البسه بجای مانده از سارقان را کشف می‌کند.
محمدرضا فنایی افزود: با تماس محمدرضا عرب‌حسنی (خط‌بان)، سریعا همکاران ما به منطقه مورد نظر اعزام شده و گودالی غیر طبیعی در حوالی محل یاد شده مشاهده می‌کنند، شواهد، وجود انشعابی غیر مجاز در آن محل را تصدیق می‌کرد.
وی ادامه داد: پس از بررسی‌های میدانی و تحقیقات بیشتر مشخص شد که سارقان با شیوه ماهرانه‌ای اقدام به نصب یک شیر فلکه دو اینچی در مسیر خط لوله کرده بودند.
او بیان کرد: هوشیاری و دقت خط‌بانان در پایش مسیر خطوط لوله این منطقه باعث شده افراد قانون شکن بر عملیات اطلاعاتی و حراستی این منطقه آگاهی یافته و از ترس گرفتار شدن در دام قانون، انگیزه سرقت را از دست بدهند و گواه این مدعا آمار بسیار ناچیز سرقت از ۱۰۰۰ کیلومتر خط لوله حوزه استحفاضی منطقه شمال‌شرق است که در چهار دهه طول انقلاب، به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.
فنایی گفت: یکی دیگر از اقدامت پیشگیرانه ما در سال‌های اخیر، شناسایی مبادی و مقصد‌های سرقت، فروش و نگهداری غیرمجاز فرآورده‌های نفتی در گستره منطقه است که با ‏همکاری مقامات امنیتی، انتظامی و قضایی، برخورد قانونی با افراد خاطی صورت گرفته و در نتیجه آن، آمار سرقت فرآورده‌های نفتی در این ‏منطقه بسیار ناچیز گزارش شده است.
رییس حراست منطقه شمال‌شرق اضافه کرد: در سال گذشته یک باند مسلح سرقت فرآورده‌های نفتی که سرشبکه آن در جنوب کشور مستقر بود، در اقدامی ماهرانه با نفوذ به حریم خط لوله قصد سرقت از خط ۲۲ اینچ ری-سمنان را داشتند که با همکاری سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) اعضای این باند در حین سرقت دستگیر شدند.
فنایی با اشاره به کمک‌های بی‌شائبه دستگاه‌های امنیتی به حراست منطقه شمال‌شرق در روند شناسایی و دستگیری عوامل این سرقت مسلحانه خاطر نشان کرد: مشاهده خودرویی مشکوک با پلاک خوزستان در حریم خط لوله ری- سمنان و گزارش آن توسط عوامل حراست منطقه، سرنخ خوبی برای کشف این سرقت مسلحانه شد، در استعلام پلاک پراید مشخص شد که به یکی از سارقان حرفه‌ای مواد نفتی تعلق دارد که چندین فقره سرقت از خط لوله و قاچاق فرآورده نفتی در استان‌های خوزستان، مرکزی و اصفهان را در پرونده خود یدک می‌کشد، کار اطلاعاتی سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) باعث شد تا محل دقیق برداشت غیر مجاز کشف گردد، لذا اقدامات لازم به منظور کنترل نامحسوس محل نصب انشعاب در دستور کار قرار گرفت و با توصیه‌های اطلاعاتی، حراست منطقه موقعیت را ترک تا وضعیت برای سارقان سفید به نظر برسد.
وی ادامه داد: سفید شدن وضعیت برای سارقان باعث ورود آن‌ها به منطقه شد و از همان دقایق ابتدایی کلیه حرکات و جابجائی‌های سارقان با اشراف کامل اطلاعاتی رسد شده و نهایتا در شب سرقت، طی عملیاتی غافلگیرانه و پس از یک درگیری مسلحانه، ۱۰ سارق مسلح و تریلی نفتکش آن‌ها بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.
به گفته وی؛ اهمیت شناخت سایر عوامل این باند مسلح و حضور عوامل متعدد آن‌ها در چند استان کشور در کنار توصیه‌های اطلاعاتی برای اشراف کامل به عملکرد این باند، مانع اصلی اطلاع رسانی به موقع کشف این سرقت بزرگ شد.
رییس حراست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق تاکید کرد: خط‌بانان این منطقه با آموزش‌های بروز و بازدید‌های مستمر، حریم خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی که سرمایه ملی نظام است، را با دقت پایش نموده و مانع هرگونه تعرض به خط لوله و حریم آن خواهند شد.
فنایی در پایان تاکید کرد: از هموطنان شریف و آگاه‌مان درخواست و انتظار داریم تا برادران خود در حراست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بویژه منطقه شمال‌شرق را یاری نموده و هرگونه تردد مشکوک یا مشاهده عوامل غیر طبیعی در حریم خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی را با تلفن حراست منطقه شمال شرق (۰۲۳۳۲۳۵۸۱۰۳) و یا ۱۱۰ نیروی انتظامی اطلاع رسانی نمایند تا با ورود به موقع عوامل حراستی، از دست درازی به بیت المال و سرمایه ملی کشور جلوگیری گردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار