کارشناس فرهنگی و مذهبی:

دشمن شناسی از رموز پایداری ملت برابر استکبار جهانی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ گردهمایی تبیینی ترویجی فرهنگی با موضوع مصون سازی فرهنگی و جنگ نرم در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۷۱۶۰
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

حجت الاسلام والمسلمین دکتر آقابابایی در این گردهمایی با اشاره به اهمیت مقابله با جنگ نرم، گفت: کشوری که از قابلیت بهره گیری از ابزار کنترل و مدیریت انگاره های ذهنی برخوردار باشد، می تواند پشت دشمن را به خاک بمالد و نیروهای خودی را در جبهه دفاع از اهداف خود سازماندهی کند.

وی افزود: قدرتهای سلطه گر برای تحقق اهداف امپریالیستی خود به کارکرد مؤثر رسانه ها در جنگ و طرح ریزی جنگ رسانه ای با رویکرد جنگ نرم توجه جدی دارند.

دکتر آقابابایی ادامه داد: یکی از رموز بزرگ پایداری ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی و نظام سلطه جهانی، دشمن شناسی است.

وی گفت: مردم ما در اشکال گوناگون جنگ نرم و جنگ سخت با شناسایی دشمن واقعی، از انقلاب صیانت کرده اند و عقبه های خطرناکی را پشت سر گذاشته اند.

کارشناس مسایل فرهنگی و مذهبی، خاطرنشان کرد: بزرگ ترین خطر آن است که ما در شناخت دشمن و دوست اشتباه کنیم. جبهه دوست و دشمن را مخلوط کنیم و نفهمیم دوست کیست و دشمن کیست؟

دکتر آقابابایی افزود: پرهیز از سهل انگاری و آماده باش کامل با هوشیاری شرط اول حضور در جنگ نرم است.

وی گفت: اینکه چطور دشمن را بشناسیم و تمایلات و ترفندهای او را کشف کنیم و اینکه بدانیم کدام فعل و قول به نفع دشمن و کدام به ضرر اوست، مهم ترین مسئله ما در مسیر مقابله با جنگ نرم است.

سخنران این گردهمایی افزود: نفوذ یکی از مواردی است که جبهه حق را دچار تردید می کند و جوانان و نوجوانان را مردد می سازد. اگر جوانان ما با مطالعه باشند و ریشه اصلی اسلام را جستجو کنند، به واقعیت اسلام پی برده و می دانند که چگونه این دین ارزشمند الهی تمام راه های دشوار را برای ما همواره ساخته و هرچه بخواهیم از زندگی با آرامش و مصون از تهاجم فرهنگی برای ما فراهم می کند.

وی گفت: در جنگ نظامی اهداف فیزیکی هستند و جان و مال انسان ها و سرزمین ها  مورد شلیک و تهاجم قرار می گیرند؛ اما در جنگ رسانه ای، ذهن و فکر مردم مورد هجوم قرار می گیرد.  در جنگ نظامی با زور اسلحه افراد مجبور به کاری می شوند؛ اما در جنگ رسانه ای، با ابزار رسانه و تبلیغات کاری می کنند که فرد اقناع شده و به صورت داوطلبانه همان کاری را انجام دهد یا تصمیمی را بگیرد که مورد نظر دشمن است.

دکتر آقابابایی ادامه داد: یک بخش از انقلاب های موسوم به مخملی یا رنگی که عمدتا با کمترین دخالت نظامی به قوع می پیوندند، بخاطر عملیات رسانه ای می باشد که بعنوان بخش مهمی از سناریوی انقلاب ها به اجرا می رسد.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت ارتقای سواد رسانه ای در جامعه، آمادگی کامل و همیشگی آحاد مردم و مسئولین برای مقابله با هجمه های دشمنان انقلاب در جنگ نرم را ضروری دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار