امام جمعه بخش بهمن:

تجملات؛ جوانان را از ازدواج و آرامش دور می‌کند/دولتمردان باید در کنار مردم باشند

علیزاده: دولتمردان باید در کنار مردم باشند و تدابیر لازم را اتخاد کنند تا دشمن نتواند به وسیله این مساله موج سواری کرده و فضای کشور را ملتهب کند.
کد خبر: ۹۳۵۶۲۹۲
|
۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به قطعی‌های مکرر برق و علت آن در روز‌های اخیر، اظهار کرد: صاحب نظران معتقدند اولاً فاصله تولید و مصرف برق بسیار زیاد شده است. ۱۱ هزار مگاوات فاصله تولید با مصرف برق است.
امام جمعه بخش بهمن ادامه داد: دوم اینکه گرمای هوا در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده و همچنین تداوم خشکسالی که از سال‌های قبل آغاز شده باعث شده است که اغلب نیروگاه‌های برق آبی از مدار تولید خارج شود. سوم اینکه دولت‌های مختلف خصوصاً دولت مستقر به نصف تکالیف خود در ایجاد ظرفیت جدید نیروگاهی عمل کرده و به اندازه کافی ظرفیت جدید تولید نشده که در شرایط کنونی به داد کشور برسد.
حجت الاسلام علیزاده یادآور شد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه ۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید اضافه می‌شد و عدد نهایی به ۱۰۰ هزار مگاوات می‌رسید که عملاٌ این اتفاق نیفتاده است. در این شرایط دولتمردان باید در کنار مردم باشند و تدابیر لازم را اتخاد کنند تا دشمن نتواند به وسیله این مساله موج سواری کرده و فضای کشور را ملتهب کند.
علیزاه در ادامه به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای قوه مقننه و قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: حضور در میان مردم و دیدن صحنه‌های واقعی زندگی آنان اقدام بسیار خوبی است و باید ادامه پیدا کند. تلاش شبانه روزی و جهادی، ساده زیستی و مردمی بودن دو رکن اصلی مدیران انقلابی و حزب اللهی و در خط ولایت است.
علیزاده همچنین به پیش رو بودن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) اشاره کرد و افزود: مسئله ازدواج و تشکیل خانواده یکی از مسائل مورد تأکید اسلام و شارع مقدس و بزرگان دین است. با توجه به جایگاه این نهاد مقدس و اهمیت ویژه‌ای که دارد بدخواهان تلاش می‌کنند که در وهله اول این پیوند مبارک شکل نگیرد و اگر شکل گرفت دوام نداشته باشد.
تجملات؛ جوانان را از ازدواج و آرامش دور می‌کند
وی با تأکید بر اینکه انسان تشکیل خانواده می‌دهد تا به آرامش برسد، تصریح کرد: متأسفانه امروز برخی از رسوم غلط و جاهلی مثل جهیزیه‌های سنگین و بی مصرف این آرامش را از خانواده گرفته است. گاهی به خاطر همین تجملات و سخت گیری‌ها دختر و پسری تا ۸ سال در دوران عقد می‌مانند و اختلافاتی هم بین آن‌ها پیدا می‌شود.
امام جمعه بخش بهمن خاطرنشان کرد: ملاک خوشبختی در ازدواج محبت است، نه تشریفات. آنچه به زندگی قوام و دوام می‌دهد و این بنیان را محکم می‌کند محبت و دوست داشتن است که نباید کمرنگ شود.
علیزاده به واقعه کشف کودتای آمریکایی پادگان شهید نوژه درسال ۵۹ نیز اشاره‌ای داشت و ابراز کرد: تقابل ایران و آمریکا چیز تازه‌ای نیست؛ بلکه از اول انقلاب این تقابل وجود داشته که نمونه‌های عملی آن کودتای پادگان نوژه، مسدود کردن حساب‌های بانکی کشور، تحریم اقتصادی، قطع خرید نفت و ... که به نتیجه نرسید و در کنار آن تقابل نظری، اعتقادی و فرهنگی و اختلاقی نیز آغاز شد.
وی اذعان کرد: کشف حجاب یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر بود که رضا خان با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها این طرح را اجرا می‌کرد. آن زمان، چون فضا‌های ارتباط جمعی نبود دشمن از عمله هایی، چون رضا خان برای از بین بردن ارزش‌ها استفاده می‌کرد؛ اما امروز ماهواره‌ها و فضا‌های مجازی تلاش می‌کنند ارزش‌ها را ضد ارزش کنند.
خطیب جمعه بخش بهمن با بیان اینکه حجاب و پوشش ارزش دادن به زن است، ادامه داد: عقل انسان حکم می‌کند که از هر چیز ارزشمندی باید محافظت شود. زنان و دختران از منظر خداوند دارای ارزش بوده و قداست آن‌ها نیز در محفوظ بودن است.
انتهای پیام/ف
ارسال نظرات
آخرین اخبار