رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان:

هفته حقوق بشر آمریکائی یادآور جنایات آمریکاست

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور ، آمریکا را بزرگ ترین ناقض حقوق بشر دانست که جنایاتش درتاریخ ماندگار است.
کد خبر: ۹۳۵۵۰۳۴
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان گفت: آمریکا قصد داشت تا با روش مهار دو جانبه، ایران را از نظر سیاسی منزوی کند. هم فشار بین المللی می آوردند و هم درباغ سبز نشان می دادند و بیشتر تلاش داشتند تا مهره های طرفدار خودشان را سرکار بیاورند.

حجت الاسلام محسن ملک پور امام جمعه شهر فارسان در یادداشتی پیرامون حقوق بشر امریکایی نوشت تراکم دشمنی های مستقیم و غیر مستقیم آمریکا نسبت به ملت ایران در تیر ماه باعث شد که هفته ای به نام حقوق بشر آمریکائی از ششم تا دوازدهم نامگذاری شود و مردم شرارت های آمریکا را یادآوری کنند و فراموش نکنند که دشمنی عنود و لجوج و خبیث به نام آمریکا دارند.

حجت الاسلام ملک پور در ادامه این یادداشت آورده است: متاسفانه در داخل کشور خط نفوذ با کمک عده ای وا داده تلاش ها می کنند تا بر تن گرگ، لباس میش بپوشانند و چهره پلید و جنایتکار آمریکا را بزک کرده تطهیر کنند و با القاء اینکه می شود به جنایتکار اعتماد کرد، پای بیگانگان را به کشور باز کنند. اما غافلند از اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و هدایت های امامین انقلاب، نه فقط ملت ایران بلکه تمام مردان و زنان آزاده جهان به شناختی از استکبار و آمریکا رسیده اند که هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا می کشند.

 خوب است خیلی کوتاه و مختصر به تهدید و دشمنی هائی که نظام سلطه واستکبار جهانی به خصوص آمریکای جنایتکار نسبت به ایران در چند دوره داشته تا به امروز رسیدیم را مرور کنیم و تحلیلی داشته باشیم.

آمریکا اولین مرحله تهدیدات را، نسبت به نظام تازه تاسیس ایران، خیلی خشن، با جنگ و ترور و انفجار و تجزیه طلبی در بعض مناطق ایران و امثال اینها شروع کرد که همان ابتدا کار را تمام کند. که بیشتر این کارها هم در تیرماه انجام شد .

 دور دوم بعد از دوران جنگ شروع شد و تا پایان ریاست جمهوری دوره اصلاحات ادامه داشت. آمریکا قصد داشت تا با روش مهار دو جانبه - ایران را از نظر سیاسی منزوی کند. هم فشار بین المللی می آوردند و هم درباغ سبز نشان می دادند و بیشتر تلاش داشتند تا مهره های طرفدار خودشان را سرکار بیاورند. در این‌مدت به خاطر وادادگی هایی که بود تهدیدات این دوره به فرصت تبدیل نشد.

دوره سوم شروع تحریم های سنگین اقتصادی و فلج کننده بود. و البته مردم مقاومت کردند ولی مسئولان نتوانستند تهدیدات اقتصادی را به فرصت و جهش اقتصادی تبدیل کنند با اینکه توانائی و زمینه های آن فراهم بود اما به خاطر سوء مدیریت و خیلی از مسائل دیگر نشد. اینجا بود که رهبر معظم انقلاب دستورالعمل اقتصاد مقاومتی را به جهت تحول اقتصادی ابلاغ کردند.

در دوره چهارم تهدیدات، موضوعات مقداری پیچیده تر شد، برجام و پسابرجام و توطئه های آمریکا و بعض کشورهای منطقه و ائتلاف هائی که در منطقه بر علیه ایران شد مثل بیانیه پایانی سران کنفرانس اسلامی در نشست استانبول که بر علیه ایران چهار بند تصویب کردند.

آمریکا هم در کشورهای منطقه و هم در داخل ایران با بعض افراد و هنرپیشه ها و رسانه ها و روسای دانشگاهها امثال اینها اقداماتی داشت. در این ائتلافی که داشتند دو مطلب را به اتفاق دنبال می کردند. هم کشورهای منطقه هم آمریکا هم آن کسانی که آمدند در داخل و جریاناتی را تشکیل دادند که هر کدام بحثهای مفصل خود را دارد، این دو مطلبی را که اتفاق داشتند یکی این بود که باید آنقدر بر علیه رهبر ایران فشار آورد تا از عقایدش دست بردارد.

دوم اگر نشد باید تلاش کرد که نظرات او در درون نظام محقق نشود و صحبت هایش عملیاتی نشود که در این دوره دارند این کار را میکنند که اگر در این دو مرحله موفق شوند که هرگز نخواهند شد به مرحله سوم که تغییر قانون اساسی و از کار انداختن جایگاه ولایت فقیه و تضعیف سپاه و امثال اینها را انجام دهند.

در این مرحله چگونه می توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد؟ این کار وقتی صورت می گیرد که رابطه مردم با نظام محکم باشد. دشمنان می خواهند این نباشد. رابطه بین مردم و نظام برقرار نباشد. شما دیدید که در جریان انتخابات و قبل از آن و همین الان شما الان بعضی از رسانه های دشمن و بعضی از این داخلی ها را بررسی کنید؛ هم با استفاده از تمام رسانه ها و ماهواره ها و تحریم ها و حملات خواستند بین مردم و نظام فاصله بیاندازند.

اما مردم نقشه دشمن را خواندند و مقاومت کردند و تا امروز تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده اند که باید شکرگزار بود و عزت و اقتدار نظام را مردم تثبیت کردند که باید شکرگزار بود. که انتخابات امسال اوج این تثبیت و اقتدار بود. این مسیر باید در این دولت تازه ادامه پیدا کند و همه با هم با اتکا به درون و گوش دادن به فرامین رهبری با سرعت و سبقت، کمک کنیم تا دولت اسلامی که مقدمه جامعه اسلامی است که بعد تمدن اسلامی تحقق پیدا میکند ان شاء الله برقرار شود.

ارسال نظرات