رونمایی از یک کتاب در محل شهادت ۲۹۰ قربانی حقوق بشر آمریکایی در خلیج فارس

همزمان با سی و سومین سالروز جنایت ضد بشری آمریکا در آب‌های خلیج فارس، محل شهادت مسافران هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران گلباران شد.
کد خبر: ۹۳۵۵۰۱۳
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،پیش از ظهر امروز همزمان با سی و سومین سالروز جنایت ضد بشری آمریکا در آب‌های خلیج فارس با حضور خانواده شهدا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار شهرستان قشم، فرماندهان نظامی، انتظامی و جمعی از مسوولان گلباران شد.

علی درویش‌پور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این آیین اظهار داشت: امروز نقطه عطفی در جنایات حقوق بشری آمریکا و نقض این حقوق است.

وی افزود: در این روز 66 کودک همراه با دیگر مسافران مظلوم هواپیمای ایرباس به شهادت رسیدند و این آیین پیام صلح دوستی ملت ایران و خواهان حقوق متقابل بودن در روابط بین‌المللی را مخابره می‌کند.

این مقام مسوول تصریح کرد: هفته حقوق بشر آمریکایی و بازخوانی جنایات این کشور چهره حقیقی مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر را برای جهانیان هویدا می‌کند.

در حاشیه این آیین کتاب «تفنگ و عروسک» نوشته «ناصر ذاکری» که در قالب داستان به این جنایت پرداخته است رونمایی شد.

۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ مصادف با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، با شلیک ۲ موشک هدایت شونده از ناو وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا، هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج‌فارس سرنگون و ۲۹۸ مسافر آن اعم از مرد و زن، کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند که در میان سرنشینان این هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال و ۵۳ زن بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار