خبرهای داغ:
حجت الاسلام مرتضوی مقدم:

مبارزه با مواد مخدر راهبرد جدی و قطعی ماست

رئیس دیوان عالی کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران قاچاق مواد مخدر را فساد می‌داند و مبارزه با آن راهبرد جدی و یکی از سیاست‌های قطعی و حتمی نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۵۴۶۲۹
|
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد مرتضوی مقدم امروز در نشست مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر به مناسبت هفته قوه قضاییه و هفته مبارزه با مواد مخدر افزود:​ تقدیم سه هزار و ۸۰۰ شهید در این راه نشان دهنده عزم جدی و راسخ جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر است.

وی گفت: ما در خاکریز مستقیم مبارزه با مواد مخدر هستیم و نیاز به حمایت جدی دولت و دستگاه قضا داریم. 

رئیس دیوان عالی کشور افزود: کسانی که پیامد‌های شوم مواد مخدر را درک کرده اند می‌دانند که باید به صورت ریشه‌ای در این راه مبارزه کنند و انگیزه و عزم جدی داشته باشیم. 

حجت الاسلام مرتضوی مقدم گفت: تمام تلاشمان را خواهیم کرد که دیدگاه‌های خود را توسعه دهیم، زیرا مواد مخدر در کل جهان یک موضوع راهبردی است و این موضوع برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان نیز اهمیت راهبردی دارد و باید با تمام ظرفیت در این راه گام برداریم. 

وی افزود:​ تفاوت مبارزه ما با قاچاقچیان این است که توزیع کنندگان و تولید کنندگان مقید به فجایای اخلاقی، دینی و انسانی نیستند و از هر راهی سعی می‌کنند که مواد مخدر را وارد کشور کنند حتی اگر فرد بی گناهی در این راه قربانی شود، اما ما مقید به اصول انسانی و دینی هستیم. 

رئیس دیوان عالی کشور گفت: نباید بگذاریم قاچاقچیان دست برتری داشته باشند و باید از تمام امکانات استفاده کنیم.
وی افزود:ستاد تلاش‌های زیادی دراین زمینه کشیده است، اما حمایت‌های جهانی با توجه به اینکه مبارزه با مواد مخدر برای سایر کشور‌ها نیز مفید و موثر است جنبه شعاری دارد. 

حجت الاسلام مرتضوی مقدم گفت: امروز ۲۶۵ میلیون نفر در جهان به مواد مخدر آلوده هستند و بایستی کشور‌های دنیا هر چه سریعتر به این موضوع ورود پیدا کنند. 

رئیس دیوان عالی کشور افزود: متاسفانه دیدیم که با حضور امریکا تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش یافت اگر عزم جدی وجود داشت باید تولید کاهش پیدا می‌کرد نه اینکه افزایش پیدا کند. 

وی در خصوص اقدامات دیوان عالی کشور گفت: در دو سال اخیر اقدامات خوبی در دیوان عالی کشور شده است از جمله تشکیل شعب ویژه در برخورد با مواد مخدر و سرعت رسیدگی به پرونده‌های مواد مخدر افزایش پیدا کرده است. 

حجت الاسلام مرتضوی مقدم افزود:​ تلاش‌ها در این شعب به گونه‌ای شده که موجودی پرونده‌ها کاهش پیدا کرده است و اطاله دادسری وجود ندارد و پرونده‌های معوقه نیز بروز شده است. 

رئیس دیوان عالی کشور گفت: نظارت بر دادگاه‌ها نیز افزایش پیدا کرده است و همچنین اگر درخواستی از ستاد مبارزه با مواد مخدر به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود سریعاً رسیدگی می‌شود. 

قاضی ذبحی یکی از قضات دیوان عالی کشور نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه سیاست اصلی نظام همان مبارزه با مواد مخدر است گفت: درست است که ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان از اهمیت زیادی برخوردار است، اما بایستی به کاهش آسیب‌ها و درمان و اعتباراتی که برای آن در نظر گرفته می‌شود توجه کرد. 

وی افزود: کاهش تعداد مصرف کنندگان و کاهش تقاضا از اهمیت بالایی قرار دارند و بایستی کمیته‌های شناسایی اموال قاچاقچیان نیز تقویت شود تا بتوانیم ضربات بیشتری را در بحث مسائل مالی وارد کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار