مسیر و اهداف نیروهای مسلح دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم است

دستگاه قضایی نیروهای مسلح باید جدی، پرتلاش، پرانگیزه و شبانه روزی باشد که هرکس این موارد مهم را سرلوحه کار خود قرار دهد در هر جایگاهی موفق خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۵۴۵۵۵
|
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان نیروهای مسلح کردستان صبح امروز با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان نیروهای مسلح کشور، استاندار کردستان، رئیس دادگستری و جمعی از مسئولین در سنندج برگزار شد.

سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان در پایان سال ۹۹ به رتبه اول کشوری ارتقا پیدا کرد

مجتبی شیرود بزرگی رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان در ابتدای این مراسم اظهار داشت: خدا را شاکر و سپاسگذارم که 11 سال از عمر خود را در خدمت به این نظام مقدس مهوری اسلامی در کردستان سپری کردم و از سال 1397 که سکانداری مسئولیت را بر عهده گرفته ام براساس کارنامه ی ارزیابی عملکرد مرکز، رتبه ی نخست کشوری را به دت آورده ایم.

وی گفت: در عین تمام تعاملات، هیچ شکایتی از هیچ شخصی به عنوان حق الناس و مردم را مغفول و مسکوت نگذاشته ایم و و در دادسرا به آن رسیدگی شده است.

مدیریت جهادی باید دارای چهار شاخصه ی جدیت، تلاش شبانه روزی، پر اتگیزه و پر تلاش باشد

عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با بیان اینکه رهبری در تمجید از حرکت ریاست قوه قضائیه، حرکت آیت‌الله رئیسی در دو سال گذشته را جهادی عنوان کردند. اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مدیریت جهادی باید دارای چهار شاخصه ی جدیت، تلاش شبانه روزی، پر اتگیزه و پر تلاش باشد و امیدواریم هر کس در مسند مدیریتی قرار می‌گیرد این ویژگی‌ها را داشته باشد.

وی گفت: پیامبر فرمودند؛ خداوند به ما نشاط عطا کن و ما را از سستی، تنبلی، بهانه آوری، زیان و دل مُردگی و ملال محفوظ بفرما.

سازمان قضایی وظیفه دارد نیروهای مسلح با سیاست پیشگیرانه از ایجاد رخنه در نیروهای مسلح پیشگیری کند

در ادامه سید حسن حسینی مدیر کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: سازمان قضایی براساس اصل 171 قانون اساسی به منظور رسیدگی به جرائم خاص نیروهای مسلح فعالیت می کند و و در استان یکی از سازمان‌های موفق است.

وی گفت: وظیفه ی سازمان قضایی در کنار مولفه های مهم تامین امنیت، شناخت قانون و عمل به قانون است که سازمان قضایی نقش مهمی در عمل کردن به ان دارد و در بحث رسیدگی و مطالبه‌گری حقوق عامه همسو با سیاست‌های قوه قضائیه در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان عمل شده است.

وی افزود: نیروهای مسلح با اراده خدا حِسم ملت و حافظ آحاد مردم هستند و در تمام مسائل مشکلات و زلزله و سیل و ... با جان و دل و انقلابی وار و جهادی ورود پیدا کردند و نقش اساسی در حمایت و کمک به مردم داشته‌اند.

به گفته ی مدیر کل دادگستری استان کردستان؛ نیروهای مسلح به ویژه در استان‌های مرزی برج و بارو هستند و حسن خدمت آنها باید مستمر و مستدام باشد و رخنه‌ای در آن ایجاد نشود و سازمان قضایی نیروهای مسلح هم وظیفه دارد با سیاست پیشگیرانه از ایجاد رخنه در نیروهای مسلح پیشگیری کند.

کردستان در شرایط بسیار خوبی از امنیت بسر می‌برد

در ادامه سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارزنده و ارزشی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، خاطر نشان کرد: نقش نیروهای مسلح در تولید قدر و تولید امنیت نقش اول و اساسی است.

وی گفت: تیروهای مسلح، دژ مستحکم امنیت و زینت حاکمیت کشور هستند و در اجرای امنیت پایدار برای آسایش ، امنیت و رفاه شبانه روزی تلاش می کنند و کردستان در شرایط بسیار خوبی از امنیت بسر می‌برد و این نتیجه تلاش شورای تامین استان، نیروهای مسلح و همکاری سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: با وجود موضوعات خاص در کردستان، مجموعه‌نیروهای مسلح، مجموعه‌ای پاک و آماده بکار در استان هستند اگرچه سازمان قضایی نیروهای مسلح هم در بخش تامین امنیت اهتمام داشته‌اند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: نیروهای مسلح به دلیل ماموریت های فراوانی که دارند و برای در امان ماندن از آسیب ها ، سازمان قضایی نیروهای مسلح با برگزاری آموزش ها، آگاهی‌سازی و تلاش و کوشش امنیت خاطر را برای نیروهای مسلح فراهم کرده‌اند.


پادگان های نیروهای مسلح دانشگاه تربیت، تعلیم و عطوفت و مهربانی هستند

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز در ادامه خاطر نشان کرد: امروز پادگان های نیروهای مسلح دانشگاه تربیت، تعلیم و عطوفت و مهربانی هستند .

وی با بیان اینکه قضاوت یک امر مهم برای جامعه ی بشریت است گفت: قضاوت منصب بزرگی است و در میان قوانین اسلامی دارای جایگاه بزرگی است چرا که ادامه دهنده ی راه انبیا است اما هر کسی که منصب قضاوت را بر عهده می گیرد باید با عدالت رفتار کنند و زیر سایه ی عرش پرودرگار هستند.

مسیر و اهداف نیروهای مسلح دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم است

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اظهار داشت: یک زمانی انسان از یک نقطه به نقطه دیگر می‌رود و آن نقطه دیگر وطنش می‌شود اما وطن اصلی انسان جای دیگری است و در واقع حب الوطن من الایمان است.

وی به سابقه شیرودبزرگی رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان اشاره کرد و گفت: همه عزیزان که در سخنرانی از تلاش‌های رئیس سابق سازمان کردستان تقدیر کرد، اینها باقی خواهد ماند و سیدعلی سیدحقی که سکان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان را از امروز به دست می‌گیرد، سال 82 در استان فارس کار خود را آغاز کرده است در استان مرکزی ادامه کار دادند، از سال 85 تا 89 معاون دادستان و بازپرس یزد بودند از سال 90 تا 95 در کردستان بودند به تهران بازگشتند و از امروز سکان سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان را در دست می‌گیرند.

حجت‌الاسلام بهرامی با تاکید براینکه ایشان از نیروهای پاک هستند، گفت: امیدوارم همه مسئولان ارشد و نیروهای مسلح کردستان با رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همکاری کنند.

وی در پایان گفت: راه، مسیر و اهداف نیروهای مسلح، مشترک و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم است.

در پایان این مراسم از خدمات ۱۱ ساله مجتبی شیرود بزرگی تقدیر و سیدعلی سیدحقی از قضات سابق کردستان و دادستان چهارمحال بختیاری به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان معرفی شد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار