ضرورت حیاتی حفظ قنوات در سیستان و بلوچستان

زاهدان-مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با ١٩٢۵ رشته قنات از لحاظ تعداد قنات رتبه ششم کشوری واز لحاظ وابستگی بخش کشاورزی به آب قنات رتبه چهارم کشوری را داراست.
کد خبر: ۹۳۵۴۱۷۰
|
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، جعفر زربافتی گفت: قنات شریان حیات بخش و تمدن ساز سیستان و بلوچستان، حفظ آبدهی آن برای بهبود سطح زیر کشت از ضروریات بخش کشاورزی است.
 
وی بیان کرد: از اهمیت قنوات همین بس که استان سیستان و بلوچستان با ١٩٢۵ رشته قنات از لحاظ تعداد قنات رتبه ششم کشوری واز لحاظ وابستگی بخش کشاورزی به آب قنات رتبه چهارم کشوری را داراست.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ٨٧٠ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای مرمت و بازسازی قنوات مصوب شده است.

این مسئول ادامه داد: این میزان اعتبار صرف مقاوم سازی وافزایش ایمنی ٢٩٠ رشته قنات در سطح استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.

زربافتی تصریح کرد: تمامی پروژه‌های مرمت و بازسازی قنوات که بمنظور حفظ آبدهی قنوات برنامه ریزی می‌شود توسط ٢٩٠ پیمانکاربومی در سطح شهرستان‌های مرکز وجنوب استان به انجام می‌رسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار