خبرهای داغ:
معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین؛

پیگیری ۲۴ پرونده کیفری تخلف اقتصادی در مراجع قضائی استان

جانجان گفت: درحال حاضر ۲۴ پرونده کیفری تخلف اقتصادی با ۱۵۲ نفر متخلف در مراجع قضائی درحال پیگیری است که عمده آنها به دلیل تضییع حقوق دولت، ارتشاء و اختلاس، به تفکیک بیشترین فراوانی پرونده ها را تشکیل می دهند.
کد خبر: ۹۳۵۳۸۶۲
|
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محسن جانجان معاون بازرسی و نظارت اداره کل بازرسی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل اداره کل بازرسی استان قزوین برگزار شد با اشاره به اختلاس یکی از مدیران بانک استان بیان کرد: مبلغ اختلاس بالا بود بخشی از این پول را خود اشخاص به صورت امانت و برای سرمایه گذاری به فرد سپرده بودند و بخش دوم مربوط به سپرده های بانکی مردم بود که این موضوع در دستگاه قضا در حال بازرسی است اما قسمت اعظم اختلاس مربوط به سپرده چند شخص خاص بود که با آن مدیر بانک وارد سرمایه گذاری شده بودند.

وی با اشاره به نظارت سازمان بازرسی بر عملکرد بانک ها گفت: در نظارت بر بانک ها تا جایی که امکان دارد به دنبال این هستیم که از ایجاد اتفاقات خاص که منجر به بی اعتمادی مردم می شود، پیشگیری نماییم.

معاون اداره کل بازرسی استان ضمن اشاره به عملکرد شورا و شهرداری قزوین اظهار کرد: شورای شهر یک قانونگذار محلی است و وظیفه شورا نظارت بر عملکرد شهرداری است. مصوبات توسط شورای شهر به شهرداری ابلاغ می شود و باید توسط کمیته انطباق تایید شود.

جانجان عنوان کرد: سال گذشته به علت تخلف دو نفر از اعضای شورای شهر در استان قزوین، از آنها سلب عضویت شد و برای پنج نفر نیز در مراجع قضائی تشکیل پرونده شد که در حال پیگیری است.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۱۳ نفر از اعضای شهرداری‌ها بازداشت شدند و امروز نیز شهردار یکی از شهرهای استان به جرم اختلاس دستگیر شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین در ادامه یادآور شد: درحال حاضر ۲۴ پرونده کیفری تخلف اقتصادی با ۱۵۲ نفر متخلف در مراجع قضائی درحال پیگیری است که عمده آن‌ها به دلیل تضییع حقوق دولت با دربرگیرندگی ۲۲ درصدی، ارتشاء ۱۶ درصدی و اختلاس ۱۱ ممیز ۶۷ درصدی، به تفکیک بیشترین فراوانی پرونده های ما را تشکیل می دهند.

وی افزود: ما در قانون سازمان بازرسی رقمی برای جرم نداریم و پرونده های وارده ممکن است از یک میلیون تومان تا صد میلیون یا بیشتر را شامل شود.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین اضافه کرد: یکی از قسمت هایی که نظارت می کنیم حوزه معاملات است‌. سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ معامله در استان نظارت شد و ۳۴ دستگاه مورد بازرسی برنامه‌ای قرار از سوی سازمان بازرسی استان قرار گرفت همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ شکایت مردمی را پیگیری کردیم که اکثر آنها مربوط به شکایات در حوزه شهرداری بود.

جانجان اضافه کرد: در سال گذشته ۱۰۵ نفر به دادسرا معرفی شدند که ۱۲ نفر از این افراد بازداشت شده و ۶ نفر نیز در دادسرا انفصال دائم و و موقت گرفته و دو نفر از پست محروم شدند.در بحث اثربخشی حدود ۸۲ میلیارد تومان از تضییع حقوق دولت جلوگیری شد و بخشی به بیت المال بازگشت. همچنین ۱۹ نفر به دلیل ترک فعل به مقام قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار