خبرهای داغ:
بازرس کل استان قزوین؛

انتقاد سازنده موجب حاکمیت قانون و عدالت گستری می شود

آقاعلیخانی گفت: رسانه ها با اخلاق و بدون نگاه جناحی و نیز با صداقت و امانتداری و حفظ کرامت افراد، انتقاد سازنده نمایند که نتیجه آن حاکمیت قانون در وجوه مختلف کشور و مبارزه با فساد و عدالت گستری می شود.
کد خبر: ۹۳۵۳۸۱۲
|
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالله آقاعلیخانی بازرس کل استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هفته قوه قضاییه بیان کرد: این هفته، در راستای بزرگداشت شهدای راه آزادی، شهید بهشتی و یاران آن شهید بزرگوار است و در همین راستا مأموریت های قوه قضاییه بعنوان روزشمار این هفته نامگذاری شده است.

وی گفت: مأموریت های قوه قضاییه در قانون، شامل رسیدگی به امور مجرمین، رسیدگی به عدالت و آزادی های مشروع و رسیدگی به حقوق مشروع افراد می باشد.

بازرس کل استان قزوین اظهار کرد: در قوانین مختلف قوانین متعددی برای این دستگاه تعریف شده و بحث ارایه عملکرد قوه قضاییه موضوعی است که با سایر دستگاه ها متفاوت است و این گزارش دهی در قوه قضاییه تخصصی می باشد. به همین دلیل بسیاری از فعالیت های قوه قضاییه مظلوم واقع شده است.

آقاعلیخانی ما در حوزه های مختلف تخصص داریم اما نیاز است در حوزه رسانه نیز تخصص وجود داشته باشد و خبرنگار متخصص در حوزه قضا نیاز است. چرا که اگر اخبار به درستی اطلاع رسانی نشود ممکن است نتیجه معکوس از فعالیت های این دستگاه ارائه شود. لذا لازم است خبرنگار حوزه دستگاه قضا نیز حداقل یک اطلاعات کلی از قوانین موجود و فعالیت های دستگاه قضا و عدالت و آزادی و قانون گرایی داشته باشد.

بازرس کل استان قزوین عنوان کرد: نقش اساسی رسانه در آزادی و عدالت و مبارزه با قانون شکنی است. بدون حضور رسانه ما نمی توانیم قانون گرایی و مبارزه با فساد را در کشور گسترش دهیم و لذا نیازمند رسانه آگاه و آزاد هستیم. اهمیت رسانه از نظر دستگاه قضا بسیار ارزشمند بوده و تاکید ما حمایت از رسانه در چارچوب قانون است و از مسوولان نیز می خواهیم که از نقد رسانه ها نترسند چرا که این انتقاد می تواند سازنده باشد.

وی ادامه داد: از طرفی باید رسانه ها آگاه باشند که از آزادی علیه آزادی استفاده نکنند. لذا برای اینکه مدیران ما تعامل سازنده با رسانه ها داشته باشند باید رسانه ها نیز با اخلاق و بدون نگاه جناحی و نیز با صداقت و امانتداری و حفظ کرامت افراد انتقاد سازنده نمایند که نتیجه آن حاکمیت قانون در وجوه مختلف کشور و مبارزه با فساد و عدالت گستری می شود.

بازرس کل استان قزوین در ادامه اضافه کرد: اساسی ترین فعالیت قوه قضاییه این است که قوه قضا و سازمان بازرسی بر اساس قانون عمل می کنند و عملکرد آنها باید با قانون سنجیده می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار