در مهدیه مصلای شهرکرد برگزارشد؛

جشن "زیرسایه خورشید"

جشن "زیرسایه خورشید"با حضور خادمان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام وخادمیاران رضوی استان چهارمحال و بختیاری، در مهدیه مصلای امام خمینی (ره)شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۳۶۲۲
|
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد،مسئولان استانی وخادمیاران رضوی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد،امام جمعه موقت شهرکرد ضمن عرض خیرمقدم به ویژگی های خادمی و خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام خصوصا خدمت در آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام اشاره کرد و گفت: قدر این ایام و این لباس و این توفیق خدمت را باید دانست، این یک توفیق الهی است که روزی هرکسی نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، طهارت را ازجمله  ویژگی های خادمی این خاندان دانست و افزود: افرادی که می خواهند خادم این خاندان با عظمت باشند، باید اهل طهارت باشند زیرا فردی که اهل طهارت نباشد نمی تواند در محضر حضرات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام خدمت کند و اگر فردی خود اهل طهارت نباشد و خدمتی هم بکند به برکاتی که باید برسد، نخواهد رسد.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد در ادامه گفت: اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام عالم ترین و مهربان ترین هستند، این خاندان کسانی هستند که خدا و ملائک بر ایشان درود می فرستند،این خاندان بهترین مخلوق خدا هستند، خدمت خالصانه با تمام وجود به این عزیزان و زایرین موجب عزت و افتخار است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی اظهار کرد: این خاندان آقای جهان از اول تا آخر هستند اما ما هنوز جایگاه این خاندان با کرامت را درک نکرده ایم، در قیامت می فهمیم که جایگاه این بزرگواران کجاست،فلذا نوکری این خاندان از از هرمقام دنیوی ارزشمندتر است.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه خیرخواهی، تسریع در خدمت، صبر و حوصله و گشاده‌رویی را از دیگر ویژگی‌های خدمت کریمانه برشمرد و افزود: براساس روایت معصومین علیهم السلام انسان‌های باکرامت صبرشان از همه بیشتر است،انسان‌های باکرامت گشاده رو هستند.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه به حضور گسترده و مشارکت بالای مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ازحضور گسترده اقشار مختلف مردم سراسر کشور به ویژه مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در انتخابات تقدیر و تشکر کرد.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،خیر مقدم گویی حجت الاسلام حجت پناه،ارائه گزارش برنامه های اجراشده خدام رضوی در استان توسط روحانی کاروان سفیران زیر سایه خورشید ومداحی مداح این کاروان همچنین تجلیل از نفرات برتر جشنواره خدمت رضوی استان از دیگر برنامه های معنوی این مراسم بود.

در ادامه این برنامه ویژه برنامه خادم رضوی با گزارش انجام و در پایان چهارمحال و بختیاری به عمل آمد .

شایان ذکراست: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا و رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی این مراسم با ظرفیت محدود برگزار شد.

ارسال نظرات