مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فارسان:

امام رضا(ع) با درایت تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد

حجت الاسلام مسلم رضایی در جشن میلاد امام رضا(ع) در سپاه فارسان امام رضا(ع) را الگویی برای مدیران جامعه ما دانست که با درایت تهدیدات را به فرصت بدل می کرد
کد خبر: ۹۳۵۳۲۵۷
|
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام رضا علیه السلام و دهه کرامت مراسم جشنی با حضور کلیه پایوران و سربازان سپاه ناحیه فارسان در حسینیه الزهرا این ناحیه برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام مسلم رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان در ابتدا ضمن بیان خلاصه ای از زندگی امام رضا علیه السلام گفت: آن حضرت بیشتر مدت زمان زندگی خویش را در زادگاهشان مدینه حضور داشتند ولی در سال 200 هجری به اصرار مامون و بالاجبار راهی شهر مرومحل خلافت این خلیفه عباسی شدند. در مرو مأمون حضرت را مجبور به پذیرش عنوان ولایت عهدی کرد و سرانجام در سال 203 هجری مأمون ایشان را با زهر مسموم کرد و به شهادت رساند. محل دفن جسد ایشان بعدا به مشهد الرضا معروف شد و امروزه زیارتگاه بزرگ شیعیان جهان است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه امام رضا(ع) تصریح کرد: اگر به دقت به زندگی امام رضا علیه السلام و سیره ایشان نگاه کنیم می بینیم امام تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کردند و با ایجاد تشکیلات منسجم اسلامی عباسیان را به زانو در آوردند و این درس بزرگی برای شیعیان و به خصوص سردمداران ما در راس حکومت است که بفهمند با استفاده از توان داخلی باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد و هیچگاه مذاکره ذلیلانه نمی تواند مشکل گشا باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فارسان به تبیین موضوع کرامت پرداخت و با بیان اینکه پیروی از سیره کریمان، تنها راه رسیدن به کرامت است، تصریح کرد: کرامت جز در پرتوی عبودیت پروردگار متعال حاصل نمی‌شود و فرد کریم از هیچ قدرتی در عالم جز خداوند هراس ندارد، زیرا قدرت تنها از آن خداست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار