نامه جمعی از جهادگران به منتخبان شورای اسلامی شهر تهران:

جلسه خود را در سالن ها محصور نکنید

جبهه جهادی منتظران خورشید در نامه ای به اعضای منتخب شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تبریک مسئولیت جدید منتخبان؛ نکاتی را در راستای منافع عمومی شهروندان تهرانی به آنان یادآور شدند.
کد خبر: ۹۳۵۳۱۳۷
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱

متن نامه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

منتخبین محترم شورای اسلامی شهر تهران (اعضای شورای ششم)

 

سلام علیکم و ایّدکم الله بنصره؛

ضمن تبریک ایام ولادت ثامن الحجج علیه السلام، و مسئولیت جدید نمایندگی شهروندان پایتخت در شورای اسلامی شهر محضر شما خوبان معزز؛ و سپاس به پاس حماسه ی غیرتمندانه ی حضور مردمی در انتخاب خادمِ جمهور برای تحقق دولت اسلامی در آینده ی پیشِ رو؛ بعنوان جهادگرانی که افتخار نوکری بدون منت، و خادمی بدون چشمداشتِ ولی نعمتان انقلاب در سراسر کشور از جمله مناطق و محلات محروم تهران افتخارِ حیات مان گردیده است؛ انتظار داریم اعضای جدید شورای شهر به این موارد که محقّقانه و معمّقانه یقین داریم علما و عملا در تعالی و پیشرفت کلانشهر تهران موثر خواهد بود، توجه عینی نموده و به کار بندند.

۱. چهار سال عضویت در شورا؛ هم زمانی کم و هم مدت زیادی برای خدمت به اهالی شهر می باشد به شرط آنکه اعضای شورا خود را در سالن های جلسات و انواع همایش‌ ها و سمینارهای روزانه و مراسم های کلنگ زنی و افتتاح، غرق نکنند.

عزیزان! قدر لحظات مسئولیت خطیرتان را با ثانیه ها ببینید که با چشم برهم زدنی هفته ها و ماه ها و سال ها سپری می شوند.

۲. با رهایی و جدایی از معدود و محدود حلقه ی رفیقان نورچشمی و کنار گذاشتن رودربایستی های معمولِ مسئولین که طی این سالهای پس از انقلاب، آسیب های جدی به چهره ی آسمانیِ حاکمیت دینی و نگاه مردم عزیزمان به نظام اسلامی ایجاد کرده؛ ارتباط خود را با آحاد مردم از طیف ها، سن ها، تخصص ها و علایق و سلایق گوناگون گسترش دهید. به جای مراجعاتِ مردمی در محل دفترتان که کاری پسندیده و لازم است؛ شما به میان مردم بروید و از نزدیک، موانع و کاستی های همشهریان، مشکلات و کمبودهای کوی و محله و خیابان، و اوضاع کسب و بازار و ابنیه ی شهری را عینا مشاهده کنید.

با سعه ی صدر و صبوری توام با مهربانی و محبت و صمیمیت، خود را در معرض مستقیم و حضوریِ انتقادات و پیشنهادات مردم قرار دهید که در اذهان و افکار عمومی؛ مطالب پر مغز و طرح های جریان ساز و برنامه های اثرآفرین به کرّات مشاهده می شود. به فهم و درک میدانیِ اهالی کوی و برزن از کارگران شریف و رانندگان زحمت کش تا کاسبان مطلع و بانوان خانه دار، نوجوانان و جوانان پرشور و دانشگاهیان و حوزویان پرمغز، هنرمندان خوش ذوق و ورزشکاران خوش طبع و معلمان خوش ذات و ... توجه کنید و در دفترچه ی مردمی تان ثبت کنید که مصحفی ارزنده و ارزشمند خواهد شد برای مدیریت شهری.

۳. از حکم های رنگارنگ تحت عنوان مشاور به حلقه ی اطراف تان که همیشه و هر جا با شما و کنارتان بوده اند پرهیز کرده و اندیشکده هایی را که کارنامه های درخشان در حوزه های پژوهشی دارند به مشارکت گیرید.

قطعا عضو شورای شهر نباید آزمون و خطا نموده و سرمایه‌های مالی و انسانی و ... را هدر دهد بلکه با بهره گیری از ابزار علم و دانش، بایستی طرح ها و برنامه های شهری را که در معرض کارشناسی صاحبان اندیشه قرار گرفته؛ برای ارتقای همه جانبه شهر ارائه داده و سپس در حسن اجرا نظارت نماید.

تاکید می گردد که در بُعد نظارت نیز تشکیل شبکه ارزیابان مردمی، راهکاری موثر و فراگیر و کم خطا و در عین حال کارآ و پراثر خواهد بود.

۴. عدم وابستگی به جریان خاص سیاسی، پاک دستی در مسایل مالی و امور شخصی، و حفظ استقلال فکری برای تک تک اعضای شورا لازم و ضروری است. قطعا عضو وابسته و کیف کش که سهم جریانات در فهرست انتخابات بوده است قبل از نمایندگیِ شهروندان و توجه به منافع شهر؛ باید مجری سیاست ها و حافظ منافع حزب و دسته ی خود باشد.

عضو شورا نباید به خاطر بالا و پایین آمدن دست اش در رای گیری ها و در انتخاب شهردار و ... پاسخگوی جریانات سیاسی باشد و باید که در راستای منفعت عموم؛ حریّت و مردانگی و آزادگی و غیرت فردی و اجتماعی داشته باشد.

۵. ارایه گزارش عملکرد ماهانه- فصلی و سالانه ی عضو شورا به آحاد مردم شهر ضروری است. مردم حق دارند بدانند که نماینده ی آن ها در شورا، طیّ ماه و فصل و سال چه اقداماتی را مشخصا انجام داده است؟

چه جلساتی با چه کسانی و حول چه موضوعی با چه نتایجی داشته است؟

از کجا بازدید کرده و نتیجه بازدید میدانی اش چه بوده است؟

چه طرح ها و برنامه هایی را پیرامون چه موضوعاتی برای شهر ارایه داده است؟

به جای شعارِ صرف در بیان شفافیت؛ شفافیت را در عمل‌ انجام دهد تا مردم او را به نظاره نشسته و با صدور کارنامه ی مردمی؛ قضاوت اش نمایند. اگر حسن عملکردش مشهود بود برای دوره ی بعد نیز اعتمادشان را به وی در صندوق های رای؛ تمدید و تحکیم بخشند، در غیر اینصورت فریب شعارهای وی را ولو در ظاهر انقلابی گری نخورند.

۶. میان خود و ۹ و نیم میلیون جمعیت ساکن شهر؛ گروه های فعال مردمی را در تخصص های مختلف شهری، محیط زیست، زیربنایی و عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، فرهنگی، هنری و ...؛ واسطه ی سازماندهی و جلب مشارکت توده ها قرار دهید و در تمامی امور سیاستگذاری شهر، برنامه ریزی، راهبردنگاری، اجرا و عملیات و حتی نظارت و ارزیابی از فکر و عمل مردمانِ شهر استفاده نمایید.

۷. و نکته آخر آنکه؛ استفاده از ابزار رسانه های دو سویه و تعاملی در حُسن اجرای امور اشاره شده بسیار اثر گذار است. اینکه راه های ارتباطی مردم با عضو شورا از چه طرقی است؟ (سامانه پیامک- شماره همراه- شبکه های اجتماعی و پایگاه اینترنتی عضو شورا)

اینکه پلت فرم ها و نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن) برای ساماندهی گروه های مردمی و دریافت طرح های عموم شهروندان و پی گیری نظرات شان در دسترس اهالی پایتخت قرار گیرد و همه ی مردم خود را عضو افتخاری شورای شهر بدانند.

امید که شورای ششم با روحیه ی انقلابی و جهادی و به دور از سیاسی بازی و سیاسی کاری های معمول، ضمن جبران کم کاری ها و تنبلی های فراوان شورای قبلی که نفس شهر و طاقت شهروندان را گرفت؛ بتواند با بهره گیری از جوانان بویژه بدنه ی مومن انقلابی؛ الگویی نوین از شورای به معنای واقعی "اسلامی" شهر را در کشور عزیزمان و جهان اسلام ارائه نماید.

آرزوی توفیق روزافزون برای برادران عزیز و خواهران گرانقدرِ منتخب شورای ششم

برادر شما اسماعیل احمدی

خادم جبهه جهادی منتظران خورشید

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار