رئیس‌کل دادگستری مازندران خبر داد

رهایی ۱۳ محکوم به قصاص در مازندران

ساری-رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: ۳ ماه نخست امسال ۱۳ نفر ازمحکومین به قصاص با صلح و سازش آزاد شدند.
کد خبر: ۹۳۵۲۷۹۱
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، رئیس‌کل دادگستری مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: با تلاش همه قضات و همکاران در دستگاه قضای استان به منظور سرعت بخشی و رسیدگی به پرونده‌ها ۳۴ درصد افزایش یافت.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری با اشاره به تشکیل ۹۳۴ هزار و ۴۶۷ پرونده در شعب دادگستری سراسر استان افزود: دستگاه قضای استان از آغاز امسال تاکنون موفق به رسیدگی ۸۲۹ هزار و ۲۸۸ پرونده شد.

او همچنین گفت: ۹۵ درصد پرونده‌های معوقه که پرونده‌های مسن گفته می‌شود در استان رسیدگی شد.

حجت‌الاسلام اکبری افزود: وضعیت دستگیری‌ها در شهرداری ساری، شورای شهر و پرونده شهردار و اعضای شورای شهر ساری به دادسرای تهران انتقال یافت و در زمینه رسیدگی به پرونده تخلفات شورای شهر بابل به دلیل بحث مالی حسابرسی دقیق و کار کارشناسی شورای شهر بابل در مرحله تحقیقات بیشتر قرار دارد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: آزادسازی سواحل که انفال و ثروت عمومی است با کمک دستگاه‌های متولی با جدیت دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه پارسال ۶۳۲ هکتار زمین ملی در استان رفع تصرف شد، افزود: ۶۴ کیلومتر از آزادسازی سواحل باقی مانده است که ۲۴ کیلومتر به دلیل ضرورت استقرار واحد‌ها قابل آزادسازی نیست و مابقی در حال پیگیری است تا مردم از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام اکبری افزود: حریم ۶۰ متری سواحل آزاد است و رفع تصرف حریم ۶۰ متر پلاژ قوه قضاییه و به تبع آن ثبت اسناد و زندان‌ها نیز آزادشد.
 
رئیس‌کل دادگستری مازندران افزود:دستگاه قضا با استفاده از ظرفیت داوری، میانجی‌گری و مراکز مشاوره، افزایش میزان صلح و سازش سیاستی را در نظر گرفته که این میزان پارسال ۵۰ درصد افزایش داشت.

او گفت: ۳ ماه نخست امسال ۱۳ نفر ازمحکومین به قصاص با صلح و سازش آزاد شدند.

رئیس‌کل دادگستری مازندران افزود: زندان جای مجرمان و محکومانی که به جامعه ضرر می‌رسانند مانند قاتلان، اراذل، متجاوزان به نوامیس و قاچاقچیان است، اما برای جرائم دیگر، قضات به جای حبس از جایگزین حبس مانند جزای نقدی و یا معرفی نهاد‌های پذیرنده خدمات عمومی مانند فنی و حرفه‌ای بسپارند.

حجت‌الاسلام اکبری افزود: پارسال ۳۹ درصد صدور احکام جایگزین حبس افزایش یافت.

او گفت: بیشترین جرائم استان سرقت، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، ایراد صدمات بدنی غیر عمد، به کاربردن الفاظ رکیک، نگهداری مواد مخدر، تحصیل مال از طریق نامشروع و سوء استفاده از امتیازات است./صداوسیما
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها