علی لریان
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر

طرح گردشگری مقاومت و پایداری استان بوشهر تدوین می‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: به منظور تقویت روحیه استکبارستیزی و احیاء و تقویت حافظه تاریخی و هویت دینی و ملی جامعه طرح گردشگری تاریخ مقاومت و پایداری استان بوشهر تدوین می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۱۲۵۰
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

طرح گردشگری مقاومت و پایداری استان بوشهر تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، اصول حاکم بر انجام مطالعات و تدوین طرح گردشگری تاریخ مقاومت و پایداری استان بوشهر در نشستی با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی، امید پارسایی‌فر رئیس حوزه هنری، حجت‌الاسلام میثم دهقان رئیس جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی استان و مهدی حیدری قائم مقام صدا و سیمای مرکز بوشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این نشست با تشریح اهداف این طرح، باز کردن حلقه گفتگو با مخاطبین متنوع داخلی و خارجی، ایجاد فرصت جذاب هویت‌یابی و هویت‌بخشی به جوانان نسل جدید، بازخوانی فرهنگ غنی بومی این منطقه با مولفه‌های عمیق دینی همچون استکبارستیزی، وطن‌دوستی و دفاع از وطن برای جوانان و نوجوانان در بستر گردشگری را از اهداف مهم این طرح برشمرد.

طرح گردشگری مقاومت و پایداری استان بوشهر تدوین می‌شود
حجت‌الاسلام طاهری برگزاری اردوهای بازدید از اماکن تاریخی و مناطق درگیری با متجاوزین و شناخت مظاهر اقتدار و مقاومت ملی نظیر موزه رئیس علی دلواری در دلوار، محل شهادت رئیسعلی دلواری در شهر بوشهر، محل شهادت احمدخان، کتابشناسی مقاومت و شخصیت‌شناسی استکبارستیزی و سایر اماکن تاریخی و دیدنی استان را از اهداف این طرح عنوان کرد.
وی افزود: برگزاری سلسله جلسات قصه‌های مقاومت در مساجد و مدارس، ایجاد یادنمادها و یادمان‌های شهری با موضوع مقاومت خصوصاً در محل درگیری‌ها و مشهد مجاهدان، تهیه روز شمار تاریخ مقاومت جنوب، تولید توزیع و ترویج و ترجمه محصولات فرهنگی و هنری مقاومت از محورهای هنری - پژوهشی این طرح به شمار می‌آیند.

طرح گردشگری مقاومت و پایداری استان بوشهر تدوین می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود که در اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد، دانش‌آموزان، دانشجویان، گردشگران داخلی و خارجی و سایر اقشار و گروه‌ها را به عنوان مخاطبین اصلی و جامعه هدف این طرح عنوان کرد.
حجت‌الاسلام طاهری ابراز داشت: احیا و تقویت حافظه تاریخی و هویت دینی و ملی جامعه خصوصا نسل جوان و نوجوان، دشمن‌شناسی و تقویت روحیه استکبارستیزی از دستاوردهای این طرح به شمار می‌آیند.
گفتنی است، این طرح با مشارکت و هم‌افزایی اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی استان و صدا و سیمای مرکز بوشهر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار