توسط قرارگاه عملیاتی شهید هراتی و تیپ حضرت علی اکبر علیه السلام انجام شد:

برگزاری همایش سران طوایف و ریش سفیدان/ هیچ نظامی بدون حضور و مشارکت مردم قوام پیدا نمی کند

زابل-سردار شفائی گفت: اصل حضور و شرکت حداکثری مردم در انتخابات یک ضرورت بسیار دارای اهمیت اجتماعی و سیاسی برای ساخت ایران قوی در سطح جهان است.
کد خبر: ۹۳۵۰۳۷۵
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زابل، همایش سران طوایف، معتمدین و ریش سفیدان منطقه سیستان بمناسبت دهه کرامت در تالار پردیس شهرستان زابل با حضور ائمه جماعات شیعه و سنی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین منطقه سیستان، فرماندار شهرستان زابل و مهمان ویژه سردار شفائی فرمانده سپاه سلمان استان  برگزار شد.
 
 ‌سردار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان در این همایش با اشاره به این مطلب که خداوند متعال در قرآن کریم آیه ۶۲ سوره نور ویژگی های مومن را بر شماری می کند، گفت:  اولین ویژگی مومن  ایمان به خدا و دومین ویژگی مومن را ایمان به صلح و سومین ویژگی مومن مشارکت آنها در مراکز اجتماعی برشمرد.
 
وی با تاکید بر این نکته که  بحث مشارکت  بسیار مهم و دارای جایگاه بسیار بالا و ارزشمندی است، افزود: خداوند  در قرآن کریم این موضوع را در کنار ایمان به خدا و ایمان به رسول الله قرار داده است، حتی در ادامه تاکید بر آن است که اگر بعضی از مومنان نتوانند در عرصه ی اجتماع حاضر بشوند الزاما باید از پیامبر عظیم الشأن اسلام اذن بگیرند، بدون اذن علی رغم معذوریت هایی ام که داشته باشد جایز نیست، اگر بنا باشد ایمان فرد تکمیل شود باید با اذن، اذن رسول خدا این جایگاه مشارکت است، چون هیچ نظامی بدون حضور و بدون مشارکت مردم قوام پیدا نمی کند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  از ابتدای انقلاب تا کنون با همین مبنا و به استناد همین مباحث دینی خادم انقلاب نسبت به مشارکت مردم در مسائل اجتماعی تاکیداتی فراوان داشتند، و در هیچ  عرصه ای بدون مشارکت مردم ما توفیق نداشتیم ‌.
 
این مسئول ادامه داد: اگر ما در سالهای اول انقلاب اسلامی به فضل الهی توانستیم در مقابل هجمه سنگین نظام سلطه استقامت کنیم، اگر در دوره ی پر افتخار دفاع مقدس علی رغم اون هجمه های سنگین و همه جانبه دشمنان این ملت و این مرز و بوم به پیروزی رسیدیم  به جهت حضور مردم بوده است.
 
سردار شفائی در پایان تاکید کرد: اصل حضور و شرکت حداکثری مردم در انتخابات یک ضرورت بسیار دارای اهمیت اجتماعی و سیاسی برای ساخت ایران قوی در سطح جهان است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عزیزی نیز در این همایش گفت: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم می شود روی آن کار و بحث کرد موضوع انتخابات هست،  قرآن کریم نمونه هایی از انتخاب خوب را بیان کرده است.
 
امام جمعه شهرستان زابل افزود: انتخاب حضرت یوسف توسط عزیز مصر به عنوان سر سلسله ی فرمانده ی تیم اقتصادی حکومت، انتخاب حضرت موسی توسط حضرت شعیب برای رسیدگی به اموال و اقتصاد، انتخاب طاغوت توسط پیامبر بنی اسرائیل برای عنوان وزیر دفاع، فرمانده ی سپاه سه انتخابی است که در قرآن کریم  در باب شاخصه های آن عنوان شده است.
 
وی  با اشاره به این مطلب که کسی را انتخاب کنید که در کار نامه اش باند بازی، رفیق باز ی، بد اخلاقی و امسال این ها نباشد ادامه داد:  فردی که میخواهد مسئول شود نباید برای خودش باشد باید برای جامعه اش  و  وقف حل مشکات مردم و جامعه باشد.
 
این مسئول افزود: فرد اصلح و فردی که بخواهیم به او مسئولیت بدهیم باید چشمش، دستش، شکمش پاک، عفیف باشد و دست بلند برای بر داشتن بیت المال نداشته باشد سلامت نفس داشته باشد،کسی که سلامت نفس داشته باشد خیانت نمی کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار