مسئول ستاد اقامه نماز استان:

نماز شهدا باید الگوی جوانان باشد

حجت الاسلام کریمی در یادواره شهدای آبروی محله در شهر بن، همه جوانان را به الگوگیری از شهدا در بحث نماز توصیه کرد.
کد خبر: ۹۳۴۸۹۶۶
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، مراسم یادواره شهدای آبروی محله به یاد شهیدان «یوسف آقابابایی» و «قاسم نادری» در شهر  بن با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

مسئول ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری در این مراسم اظهار داشت: شهدا به معنای واقعی کلمه همه وجودشان را وقف اسلام کردند و توانستند با کمترین امکانات در مقابل تمام دنیا ایستادگی کنند و پوزه استکبار جهانی را به خاک بمالند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی خاطر نشان  کرد: همه ما می دانیم که عالی ترین جلوه بندگی در برابر خداوند متعال در نماز متبلور می شود و وقتی سیره شهدا را بررسی می کنیم به این نکته پی می‏بریم که آنان در سخت ترین شرایط و با تن زخمی و مجروح بر نماز خود مداومت داشتند، بنابراین نماز شهدا باید الگوی جوانان باشد و خانواده ها بر دین فرزندانشان اهمیت قائل باشند و تمام همشان مصروف دنیای فرزندان نگردد.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس یکی از طلایی ترین دوران شجره طیبه بسیج است؛ زیرا این مجموعه با تقدیم شهدای بسیاری دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرد، شهدایی که سرتاسر وصیت نامه آنان توصیه به نماز، ولایتمداری، حفظ نظام و اطاعت از رهبری است، فلذا همه ما وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و نگذاریم روحیه بسیجی در بین ما کمرنگ گردد.

گفتنی است؛ شهید یوسف آقابابایی در سن 17 سالگی در جزیره مجنون و شهید قاسم نادری در سن 22 سالگی در جبهه شوش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وصیت نامه طلبه بسیجی، شهید قاسم نادری بنی:

امروز روز امتحان است امروز شیعه ی واقعی معلوم می شود ما هم که رفتنی هستیم چه بهتر در راه خدا برویم.

با درود و سلام به پیشگاه آقا امام زمان (عج) و درود و سلام بر امام خمینی و امید امت و سلام برشهیدان.

سلام گرم من برتوای پدر و سلام خدا بر تو ای پدر که مرا چنان تربیت کردی که از آن وقتی که به سن بلوغ رسیدم نماز وروزه ام را انجام دادم. آفرین بر تو که چنین فرزندی تربیت کردی ،

سلام من بر تو ای مادر عزیز و مهربانم . سلامی که از قلبم بر می خیزد برتو ای مادر که چنین فرزندی تربیت کردی که با عشق و علاقه می خواهد به یاری امام بزرگوار و یاری اسلام و قرآن برود. درود خدا بر تو ای مادری که مرا بزرگ کردی و چه زحمتها که به پای من کشیدی ... امیدوارم که مرا ببخشی وای مادر اگر کسی آمد و گفت پسرت بی خود رفته به جبهه ها بایستی همین جا می ماند به شما کمک کند در جواب بگو خاک عالم بر سر کسی که چنین فکر میکند مگر جای بدی رفته ... رفته است تا از اسلام دفاع کند و در جواب بگو که من افتخارمیکنم که رفته،

من می روم تا خدارا ملاقات کنم و سلام گرم من به برادران و خواهران خودم شما هم به راه شهیدان پای بند باشید و راه ما را ادامه دهید. و حال وقت جهاد است و می بینید که همه ی کشورها دست به دست هم داده اند و می خواهند انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرند ، پس بر ما لازم است برویم و ازآن دفاع کنیم و تو نباید از من ناراحت و نگران باشی و شما نیز (پدر) باید همانند حبیب ابن مظاهر به یاری امام بزرگوارمان بشتابی و دین را یاری کنی..

آن وقت که حسین(ع) درمیان قتلگاه می گوید آیا کسی هست که مرا یاری کند،حسین (ع) می دانست کسی نیست . چرا می گفت ؟ می خواست به ما برساند که ای کسانی که حسین را دوست دارید راه حسین را بروید. امیدوارم این صحبتها تأثیر داشته باشند.

اگر شهادت افتخار من شد که من خوشحال هستم و شما هم باید افتخار کنید که چنین فرزندی داشتید وا گر شهادت هم نصیب من نشد که انشاالله می شود بازگشته و دوباره خدمت می کنیم.

شما باید دعا کنید که خداوند امام بزرگ را برای ملت های جهان نگه دارد . ای خویشان و فامیل ها و ای همشهریان که می آیید تا تسلیت بگویید به جای تسلیت ، تبریک بگویید و ای پدر در گرفتاری ها و سختیها و خوشیها بگو (انا الله وانا الیه راجعون) ما از طرف خدا آمده و به سوی او باز خواهیم گشت . همه ی ما رفتنی هستیم و امروز روز امتحان است امروز شیعه ی واقعی معلوم می شود ما هم که رفتنی هستیم چه بهتر در راه خدا برویم...این جانب قاسم نادری چیزی ندارم جزچند جلدکتاب و یک نهج البلاغه و قرآن که در دوران طلبگی خریده ام...

ملتی که شهادت را می خواهد او را از چه می ترسانید. او را از مردن می ترسانید !!! اینها شهادت را شرف خودشان می دانند. (امام خمینی)

 

ارسال نظرات