خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین؛

دعوت به شرکت در انتخابات مصداق تواصی به حق است

سرهنگ پاسدار اصلی بیگی عنوان کرد: دعوت آحاد جامعه به حضور در پای صندوق های رای مصداق تواصی به حق است.
کد خبر: ۹۳۴۷۳۵۶
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

 

سرهنگ پاسدار اصلی بیگی فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع)قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین گفت: تواصی به حق در آیات قرآن به عنوان یکی از عوامل سعادت انسان معرفی شده است طوری که اگر شخصی اهل تواصی به حق نباشد دچار خسران می شود.

وی افزود:قرآن در سوره عصر چنین تاکید می کند کسی اهل تواصی به حق نباشد دچار خسران خواهد شد و همان طور که مستحضرید خسران بدتر از زیان است چرا که در خسران علاوه بر زیان اصل سرمایه انسان نیز آسیب می بیند.

اصلی بیگی در تشریح تواصی به حق گفت: تواصی به حق یعنی خود سازی فردی کافی نیست بلکه باید به دیگران هم توجه داشت تا آنها نیز در مسیر حق قرار بگیرند. تواصی به حق یعنی دغدغه مند بودن انسان برای هدایت، رشد فکری و بصیرت افزایی آحاد جامعه و هم نوعان خود. تواصی به حق یعنی در جامعه مد نظر قرآن کریم تمامی انسان ها موظف هستند تا به صورت منسجم و هدفمند یکدیگرا را یاری کنند جامعه را به حق وحرکت در مسیر حق سفارش کنند.

 

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع)قزوین در بیان مصداق تواصی به حق در حال حاضر گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران یکی از جلوه های تواصی به حق است.رهبر معظم انقلاب حضور در پای صندوق های رای و توصیه دیگران به انجام این تکلیف الهی را تواصی به حق می دانند.

ریس شورای هاهنگی و تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین تاکید کرد: پس شرکت در انتخابات حق است و دعوت مردم مخصوصا افرادی که دچار شک و تردید هستند نیز از مصادیق تواصی به حق محسوب می شود چرا که مشارکت پایین در انتخبات آثار زیان باری از جهات مختالف اعم از فرهنگی اجتماعی اقتصادی و امنیتی و غیره دارد که همان مصداق آیه اول سوره عصر یعنی خسران است.

اصلی بیگی در پایان تصریح کرد: بر هر انسان مومنی ضروری است تا علاوه بر شرکت در انتخابات که حق مصلم است نسبت دعوت از دیگر برای اهتمام به این امر کوشا باشد تا خدا نکرده شاهد خسران دیدن جامعه نباشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار