شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف است

شاهرود_فرمانده سپاه شاهرود گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری نیز بر این مبنا شرکت در انتخابات را هم حق و هم تکلیف مردم عنوان می‌کنند که مردم سرنوشت کشورشان را به دست خودشان معین کنند.
کد خبر: ۹۳۴۷۲۱۴
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرنگار بسیج، سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم در گردهمایی فرمانده و جانشین پایگاه‌های بسیج و ارکان گردان و فرماندهان دسته‌های رزمی حوزه بسیج مساجد و محلات کربلا بسطام در سخنانی با گرامیداشت ایام ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد ماه و توجه به این رویداد مهم، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۱ سوره رعد به یک اصل مهم اشاره می‌کند که خداوند سرنوشت اجتماعی ئ. فردی انسان‌ها را به عنوان یک امتیاز و حق بر عهده آنان گذاشته است.
وی افزود: بنا بر این آیه انتخابات، یعنی مشارکت در تعیین سرنوشت جامعه و لذا از این منظر، شرکت در انتخابات، حقی است که خداوند به انسان عطاء کرده است.
فرمانده سپاه شاهرود خاطر نشان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری نیز بر این مبنا شرکت در انتخابات را هم حق و هم تکلیف مردم عنوان می‌کنند که مردم سرنوشت کشورشان را به دست خودشان معین کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به این نکته که حفظ نظام اسلامی از سوی امامین انقلاب جزء اعظم واجبات و فرائض است، عدم شرکت در انتخابات به بهانه‌های مختلف، ضمن ترک واجب الهی، ممکن است مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی را نیز به مخاطره بیندازد.
خوشقدم با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم همه در انتخابات حضور داشته باشند، گفت: اعتلای نظام اسلامی بسیار مهم است و یکی از راه‌های این اعتلا حضور حداکثری در انتخابات است که سبب امیدآفرینی در بین کشور‌های مظلوم جهان شود و هم سبب ناامیدی دشمنان نظام گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماموریت‌های بسیج در راستای اعتلای بسیج و بسیجی در جامعه، به توجه به این برنامه‌ها در راستای کمک به نظام و مردم تاکید کرد.
ارسال نظرات