دیدار وندی شرمن با مشاور عالی اردوغان

وندی شرمن و ابراهیم کالین در این دیدار، درباره گسترش روابط دوجانبه، همچنین تحولات منطقه و دیدار آتی روسای جمهور آمریکا و ترکیه گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۳۴۶۴۲۱
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  معاون وزیر امور خارجه آمریکا با ابراهیم کالین مشاور و سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در استانبول دیدار و گفتگو کرد.

 وندی شرمن و ابراهیم کالین در این دیدار که دیروز شنبه برگزار شد؛ درباره روابط دوجانبه، همچنین تحولات منطقه و دیدار آتی روسای جمهور آمریکا و ترکیه گفتگو کردند.


دو طرف همچنین توافق کردند که به همکاری‌های مشترک در لیبی، سوریه، افغانستان، اوکراین، قره باغ و دیگر مسائل منطقه‌ای ادامه دهند.


کالین با ابراز خشنودی از برقراری آتش بس میان فلسطینیان و اسرائیل بر ضرورت اعمال فشار برای وادار کردن اسرائیل به دست کشیدن از رفتار‌های تجاوزکارانه و برداشتن گام‌های ملموس در جهت دستیابی به صلح پایدار در چارچوب طرح تشکیل دو کشور مستقل تاکید کرد.


وی همچنین با تاکید بر نگرانی‌های امنیتی ترکیه، انتظارات آنکارا را درباره فعالیت‌های شبکه فتح الله گولن و حزب اتحاد دموکراتیک کرد‌های سوریه (پ‌ی د) برای طرف آمریکایی تشریح و بر ضرورت نگاه راهبردی به روابط دوجانبه آمریکا و ترکیه تاکید کرد.


مشاور رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: روابط آمریکا و ترکیه باید بر اساس اعتماد و همکاری‌های موثر بررسی شود.
وی درپایان خاطر نشان کرد: دو کشور متحدان مهم ناتو هستند و همکاری میان آمریکا و ترکیه موجب تقویت ناتو و کمک به صلح و ثبات بین المللی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار