برگزاری نشست بصیرتی سیاسی در مسجد امیرالمومنین (ع) دامغان

به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر نشست بصیرتی بسیجیان پایگاه شهید آوینی در مسجد امیرالمومنین(ع) دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۴۹۶۷
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر نشست بصیرتی بسیجیان پایگاه شهید آوینی در مسجد امیرالمومنین(ع) دامغان برگزار شد.

دکتر محمود قاسمی کارشناس ارشد مسائل سیاسی با گرامیداشت سوم خرداد گفت: بنی صدر قبل از اینکه رییس جمهور شود جاسوس سیا بود.

وی تصریح کرد: نصف دولت بنی صدر دو تابعیتی بودند و این دولت اجازه نمیداد انقلابی ها با هم اتحاد داشته باشند. پس از این دولت ارتش و سپاه همکاری کردند و این اتحاد شکل گرفت و توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

او ادامه داد: صدام با اطمینان به سد دفاعی خود در خرمشهر اعلام کرد اگر ایرانیان مجوس محمره (خرمشهر) را پس بگیرند من کلید بصره را به آنها میدهم.
وی افزود: اما نیروهای رزمنده انقلاب در طی عملیات بیت المقدس پوزه اورا به خاک مالیدند و در این عملیات ۱۹۰۰۰ اسیر گرفتند و ۱۶۰۰۰ نفر از دشمنان را به هلاکت رساندند که این تعداد معادل چهار لشگر اسیر و سه لشگر را کشته است.

او ادامه داد: در این نقطه صدام آتش بست داد و هدف او این بود برای بازسازی خودش زمان بخرد.

ایشان با بیان این سوال که چرا جنگ را ادامه دادیم؟ بیان داشت: اولا دشمن ۱۲۰۰ کیلومتر در خاک ما بود و باید خاک خود را پس می گرفتیم. دوما حرفش ضمانتی نداشت و سابقه او این را نشان می داد. سوما حاضر نبود قبول کند جنگ را شروع کرده و در آخر حاضر نبود خسارت پرداخت کند.

در ادامه ضمن بیان اهمیت انتخابات افزود: یک دولت انقلابی می تواند گره گشای مسائل و مشکلات کشور باشد و مسیر کشور را در جهت رشد و توسعه قرار دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار