مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع):

فتح خرمشهر ثابت کرد در میدان جنگ معنویت سلاح اصلی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام، معنویت را عامل اصلی فتح خرمشهر را عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۴۴۱۶۲
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

به  گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ، حجت الاسلام حسینی صدر در جمع پایوران ناحیه مقاومت بسیج  بن گفت: خرمشهر قهرمان در طول تاریخ چندین بار به اشغال کشورهای  دیگر در آمده است که هر بار قطعه ای از خاک ایران جدا شده است تا خرمشهر به آغوش وطن بازگردد.

 وی گفت: اولین بار عثمانی ها خرمشهر را اشغال کردند و امیر کبیر که یکی از سیاستمداران برجسته کشور بود مجبور شد سلیمانیه که در آن زمان بخشی از خاک ایران بود را به عثمانی ها بدهد تا آنها از خرمشهر عقب نشینی کنند و خرمشهر را پس دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام اظهارداشت: بار دیگر انگلیسی ها خرمشهر و آبادان و بوشهر را تصرف کردند و کاری هم از دست شاه آن زمان برای آزادی مناطق اشغال شده بر نمی آمد که در نهایت مجبور شد هرات را به انگلیسها که آن زمان در افغانستان مستقر بودند واگذار کند تا آنها را مجاب کند که از خرمشهر عقب نشینی نمایند.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس علی رغم گذشته و با توجه به جنگ نابرابر استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی رزمندگان اسلام توانستند  با سلاح معنویت و ایمان و با حداقل تجهیزات نظامی خرمشهر  را آزاد کنند بدون اینکه حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن بدهند و این پیروزی در حالی بود که آمریکایی ها طوری طراحی کرده بودند که به قول خودشان عراق بتواند 20 سال در خرمشهر بماند.

حجت الاسلام حسینی صدر افزود: فتح خرمشهر پیامدهایی در پی داشت که اولین مورد آن این بود که جمهوری اسلامی اقتدار  خود را به رخ دشمن کشید و باعث شد بازدارندگی زیادی برای ما در مقابل نیروهای بعثی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: دومین مورد درباره فتح خرمشهر این مسئله بود، که اثبات کرد در میدان جنگ، معنویت سلاح اصلی است نه تجهیزات نظامی؛ زیرا در عملیات بیت المقدس ما تجهیزات چندانی نداشتیم ولی در مقابل دشمن مجهز به انواع تسلیحات به روز به لطف خدا پیروز شدیم.

 

ارسال نظرات