در جمع سران قبایل وطوایف عشایری عنوان شد:

حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه حلال مشکلات کشور است

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه را حلال مشکلات کشور دانست.
کد خبر: ۹۳۴۳۴۶۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت هفته بسیج عشایری، جمعی از سران قبایل و طوایف استان با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

در این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ضمن گرامیداشت هفته بسیج عشایری، گفت: تقدیم ۱۰ هزار شهید از جامعه عشایری نشان‌دهنده دین‌مداری این قشر است و عشایر همیشه و در همه صحنه‌ها حضور چشمگیر داشته و خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به بحث انتخابات و مشکلات معیشتی مردم و وضعیت اقتصادی کشور افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب آگاهانه و درست، یک گام در راستای رفع همه مشکلات است.

این مقام مسئول، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت حضور حداکثری و انتخاب درست اشاره کرد و تأکید کرد: باید با انتخاب فرد اصلح کارها به دست توانمندان، باورمندان به مردم و نظام سپرده شود تا بتوان در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم گام برداشت، نه اینکه تنها از شعار محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مردم برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با تأکید بر ضرورت انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری به منظور حل مشکلات کشور، یادآوری کرد: رییس جمهوری ۸۰ درصد اختیارات کشور از جمله مدیریت، امکانات، برنامه‌ریزی، بودجه، انتخاب مدیران و مسئولان را برعهده دارد و اینکه برخی معتقدند رییس جمهوری اختیار ندارد یک باور غلط است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید به افرادی رای داده شود که به معنای واقعی در شعار خود صادق باشند و مسئولان نظام باید با نگاه تحول آفرینی به شعارهای راستین انقلاب اعتقاد داشته باشند و دنبال تبعیض‌زدایی و زدودن آسیب‌ها باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر پیگیری و بیان مطالبات مردم به خصوص جامعه عشایری افزود: نباید از مسئولان نظام دلسرد شد که این امر خواسته و نقشه دشمنان نظام است که مردم را از نظام دلسرد کنند و نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

وی در پایان گفت: نظام جمهوری اسلامی با توحه به اینکه از اسلام نشات گرفته است، در راستای خدمت به مردم، گره‌گشایی از مشکلات و محرومیت‌زدایی تشکیل شده و نباید برخی ناکارآمدی و نابسامانی‌های حاکم در کشور را پای نظام نوشت.

گفتنی است فرمانده ناحیه مقاومت عشایری سپاه قمربنی هاشم علیه السلام  نیز در این جلسه با اشاره به اجرای 30 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج عشایری در استان چهارمحال و بختیاری از تداوم نهضت مواسات و کمک مؤمنانه و اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا در مناطق عشایری خبر داد.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی، افزود: معرفی شهید شاخص جامعه عشایری کشور در سال جدید،  تجلیل از خانواده معظم شهدای عشایری، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی و آئین پیاده روی و تجدید میثاق با شهدای گمنام در مرکز استان، برگزاری نشست های بصیرتی و حلقات صالحین از دیگر برنامه های هفته بسیج عشایری است.

این مقام مسئول با بیان برخی از مشکلات جامعه عشایری استان در زمینه های مختلف، از ادامه اجرای طرح«10هزار شهید، 10 هزار خدمت» در مناطق عشایری خبر داد و گفت: در ادامه این طرح همچنان خدمت رسانی به جامعه عشایری و محرومیت زدایی در دستور کار ناحیه مقاومت عشایری استان است.

ارسال نظرات