خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کبودراهنگ:

ماه رمضان، ماه سلوک روحی مسلمانان است

کبودراهنگ-مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کبودراهنگ گفت: ماه رمضان در میان تمام مسلمانان از احترام و جایگاه ویژه‌ای برخوردار و ماه سلوک روحی مسلمانان است.
کد خبر: ۹۳۴۰۱۲۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

ماه رمضان،ماه سلوک روحی مسلمانان استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام جعفر محمدی در نشست اخلاقی که در سالن صالحین سپاه ناحیه کبودراهنگ برگزار شد،اظهار داشت: ماه رمضان در میان تمام مسلمانان از احترام و جایگاه ویژه‌ای برخوردار و ماه سلوک روحی مسلمانان است.

وی با اشاره به روایت پیامبر اکرم (ص)که می‌فرمایند «ای مردم ماه خدا با برکت و زحمت و مغفرت به شما روی آورد»، عنوان کرد: این ماه از همه ماه‌ها برتر و روزهایش بر همه روزها و ساعاتش بر همه ساعت‌ها برتر است و در این ماه نفس‌های انسان تسبیح و خوابشان عبادت است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کبودراهنگ اظهار کرد: رمضان غیر از جنبه مادی و جسمی که گرسنگی و تشنگی در آن تحمل می‌کند، بعد روحی و معنوی هم دارد و آن تقوا و پرهیزکاری است یعنی مسلمانان اگر بخواهند خود را رشد دهند و به درجه پرهیزگاری برسند باید در برابر هوای نفس خود بایستند و این جز با صبر بر طاعت خداوند متعال محقق نمی‌شود.

وی افزود: هر چقدر سعه صدر در انسان شروع به رشد کردن کند،حالت صبور بودن او در برابر مشکلات و سختی‌ها و گناهان تقویت می‌شود و این ماه یک نوع صبر بر طاعت است چراکه انسان در این ماه با غلبه کردن بر هوای نفس و گناهان از دستورات الهی پیروی می‌کند.

محمدی یادآور شد: در این ماه باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و دوری از گناهان،فضیلت این ماه را درک کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار