شب قدر،شب رحمت و بخشیده شدن گناهان است

حجت الاسلام امین احمدی در مراسم شب قدر که در یادمان شهدای گمنام شلمچه برگزار شد،افزود: شب قدر،بافضیلت ترین شب سال است و شب رحمت و بخشیده شدن گناهان است.
کد خبر: ۹۳۳۹۸۳۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام امین احمدی در مراسم آخرین شب قدر که در یادمان شهدای شلمچه با حضور مسئول نمایندگی، ولی فقیه، فرمانده و سربازان قرارگاه تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق (ع) برگزار شد، افزود: شب‌قدر، شب نزول قرآن کریم و برتر از هزاران ماه است، شبی که عرش اعلای خداوندی به فرش زمینیان پیوند خورده و خداوند، الطاف خاصی را شامل حال بندگان و شب‌زنده داران می‌کند.

احمدی بیان داشت: در این شب والا، دست نیاز و چشم امید مومنان به سوی درگاه پر از مهر و رحمت خداوندی دوخته شده و فریاد "سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ" از مساجد، تکایا و خانه‌های مومنان به گوش می‌رسد.

وی گفت: خداوند متعال در سوره‌های قدر و دخان از عظمت والای این شب سخن گفته و این شب را برتر از هزار ماه دانسته است؛ طبق روایتی، شب قدر از موهبت‌های حضرت حق برای مسلمانان است.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: شب قدر، بافضیلت‌ترین شبِ سال و شب رحمت و آمرزش گناهان است؛ در روایتی از امام باقر علیه‌السلام آمده است: هرکس شب قدر را احیا دارد، گناهان او آمرزیده شود، هرچند زیاد باشد ودر این شب نورانی، فرشتگان به سوی زمین آمده و مقدرات سال آینده بندگان در این شب رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد:در تفسیرنمونه در مورد نامگذاری شب نزول قرآن به شب قدر آمده است:، چون جمیع مقدرات بندگان در تمام سال، در شب قدر تعیین می‌شود این شب پربرکت به نام شب "قدر" نامگذاری شده است و طبق روایات، روز‌های قدر نیز همانند شب‌های آن گرانقدر و با فضیلت است.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار