رفع تصرف اراضی 7 میلیاردتومانی در آستانه‌اشرفیه

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ارزش 75 میلیارد ریالی زمین‌های تصرف شده گفت: ا حکم قضایی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۴۲۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه‌اشرفیه، سردار عزیزالله ملکی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری از اولویت‌های نیروی انتظامی است، اظهار کرد: ارتقاء آگاهی مردم برای صیانت و حفاظت از اراضی ملی مهم‌ترین هدف نیروی انتظامی بوده و به این دلیل مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مهم پلیس است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است.

وی با اشاره به گزارش‌های رسیده مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستا‌های شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: پس از دریافت این گزارش بررسی مسئله در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت و در بازدید از زمین‌های موردنظر، بررسی‌های دقیق و جمع‌آوری مستندات و انجام کار کارشناسی مشخص شد، فردی سودجو به‌صورت غیرقانونی ۱۵ هزار مترمربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و آن را به‌وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان از تشکیل پرونده در خصوص تصرف اراضی در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد و افزود: با حکم قضایی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام و متهم ۵۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

ملکی با اشاره به ارزش ۷۵ میلیاردریالی زمین‌های تصرف شده بیان کرد: حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان یک وظیفه همگانی است، لذا مشارکت همه‌جانبه مردم برای تحقق این امر ضروری بوده و همه باید برای حفظ و صیانت از منابع ملی تلاش کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار