طرح همگام با کشاورز طرح خودکفایی محصول استراتژیک برنج است

با تاکید بر لزوم توجه به خودکفایی در حوزه محصول استراژتیک برنج گفت: طرح همگام با کشاورز طرح خودکفایی محصول استراتژیک برنج است که متولی آن سپاه پاسداران و جهاد کشاورزی است.
کد خبر: ۹۳۳۸۱۴۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه‌اشرفیه، امروز در مراسمی و با حضور امام جمعه بندرکیاشهر و فرمانده حوزه مقاومت امام حسین بندرکیاشهر به کشاورزان طرح بسیج همگام با کشاورز بخش بندرکیاشهر تجلیل و کود رایگان توزیع شد.

امام جمعه بندر کیاشهر در این مراسم با قدردانی از زحمات قشر زحمتکش کشاورز در گیلان اظهار کرد: اگر مسوولان به کشاورزی توجه بیشتری کنند باعث ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان در روستا‌ها شده و جلوی مهاجرت آن‌ها از روستا به شهر‌های بزرگ گرفته  و کمک بزرگی به رونق اقتصادی منطقه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیدی با اشاره به نقش کشاورزی در پیشبرد اهداف اقتصادی در استان گیلان گفت: کشاورزی یکی از شغل‌های اساسی ومهم مردم این منطقه بوده و عدم آبرسانی به موقع به اراضی کشاورزی زیبنده این قشر از جامعه نیست.

احمد کاظمی، فرمانده سپاه حوزه بندر کیاشهر نیز در این مراسم بندرکیاشهر با اشاره به اقدامات سازنده طرح ملی همگام با کشاورز اظهار کرد: مربیان طرح برای ارائه آموزش شیوه‌های نوین کشاورزی به کشاورزان در روستا‌ها باعث ارتقا سطح علمی کشاورزان شده‌اند.

رئیس کانون بسیج مهندسین کشاورزی آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه برنج یکی از محصولات استراژتیک کشور است، اظهار کرد: کشت و برداشت برنج دارای سختی ومشقت‌های فروان بوده و این قشر از جامعه همواره با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که باید به ان توجه شود.

مجید تمیزکار با تاکید بر لزوم توجه به خودکفایی در حوزه محصول استراژتیک برنج بیان کرد: طرح همگام با کشاورز طرح خودکفایی محصول استراتژیک برنج است که متولی آن سپاه پاسداران و جهاد کشاورزی می‌باشد و به صورت پایلوت در استان گیلان اجرایی شده و امسال ۴۰۰ لیتر کود زیستی سه عنصر ماکرو نیتروژن، فسفرو پتاسیم به کشاوزان طرح همگام با کشاورز شهرستان داده می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات