خبرهای داغ:
پیرامون کودتای نافرجام اردن؛

اعتراض امان به دخالت های بن سلمان در روند تحقیقات

یک منبع آگاه سعودی از ارسال پیام خشم آلود اردن به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به سبب نقش آفرینی وی در توطئه کودتای نافرجام در امان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۶۴۶۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه اینترنتی ویکیلیکس سعودی به نقل از این منبع نوشت دیوان پادشاهی اردن از طریق واسطه برای دفتر محمد بن سلمان پیامی شفاهی فرستاد که مضمون آن محکوم کردن دخالت های بن سلمان در روند تحقیقات جاری پیرامون کودتای نافرجام اردن است.
وی خاطرنشان کرد این پیام شامل مخالفت با درخواست بن سلمان برای آزادی عوض الله برجسته ترین متهم کودتا و مشاور سابق اوست. اردن در اقدامی که بازتاب عملی این پیام به شمار می رود 16 نفر را که در ارتباط با پرونده کودتا بازداشت شده بودند آزاد کرد و فقط دو نفر یعنی عوض الله و شریف عبدالرحمن حسن بن زید را در بازداشت نگه داشت.
خبرگزاری اردنی پترا به نقل از دادستان دادگاه امنیت کشور خبر آزادی این 16 تن را اعلام و خاطرنشان کرد عوض الله و بن زید به سبب متفاوت بودن درجه جرمشان با بقیه متهمان در بازداشت باقی ماندند.
عوض الله تابعیت سعودی هم دارد و گزارش ها حاکی از نزدیکی او به محمد بن سلمان است. حسن بن زید نیز قبلا فرستاده شاه اردن به عربستان بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار