خبرهای داغ:
اسرائیل، در آستانه فروپاشی امنیت

انهدام تامر با فاتح سرگردان

کارخانه تامر طراح کلاهک هسته ای و پیشران های قاره پیما بوده که با انفجار فعلی تقریبا از مدار خارج شده است.
کد خبر: ۹۳۳۶۲۹۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

دیمونا به عنوان اولین کارخانه ساخت سلاح اتمی در خاورمیانه توسط فرانسوی ها طراحی و ساخته شد، سالها این نیروگاه تحت عنوان صنایع نساجی محرمانگی خویش را حفظ کرده بود تا اینکه یکی از دانشمندان به انگلستان گریخت و اسناد نظامی هسته ای را فاش کرد و در اختیار رسانه ها قرار داد.

امروز دیمونا به عنوان پاشنه آشیل این رژیم مطرح است. صحرای نقب را می توان اسرار آمیزترین منطقه نظامی دنیا دانست که صنایع نظامی اسراییل در بعد هسته ای، شیمیایی،فسفزی،خوشه ای، ترموبوریک، ناپالم، هیدروژنی در این صحرا به فعالیت محرمانه خود ادامه می دهد. ایران تنها کشوری در دنیاست که به بخش بزرگی از اطلاعات صنایع محرمانه اسراییل دست یافته است.

اسراییل با حمله به کشتی کماندوهای دریایی ارتش در سواحل جیبوتی، ترور شهید فخری زاده، انفجار در نطنز جنگ مستقیم و بدون واسطه را پیشنهاد داد. ایران در مقابل با رویکرد جنگ سایه پاسخ سهمگین به اسراییل داد. ابتدا دو کشتی اسراییلی در سواحل امارات و عمان هدف حمله قرارگرفت، متعاقب آن حمله موشکی ناشناس به بزرگترین مرکز اطلاعاتی موساد با ۶۰کشته و زخمی در اربیل اسراییل را متوجه اشتباه خویش کرد.

حمله به کارخانه تامر در گوش دان واقع در صحرای نقب از چند نظر دارای اهمیت است، موشک از سوریه شلیک و مسافت ۲۰۰کیلومتری را طی می کند، موشک مسافت ۸۰کیلومتر را فراتر از لایه پدافندی گنبد آهنین طی می کند و به انبار کلاهک موشک در کارخانه تامر برخورد می کند.

موشک فاتح دیمونا، با هدف گیری دقیق، انفجاری در اعماق زمین ایجاد کرد و بسیاری از شهرک نشینان شب را در پناهگاه گذراندند، کارخانه تامر طراح کلاهک هسته ای و پیشران های قاره پیما بوده که با انفجار فعلی تقریبا از مدار خارج شده است.

نشت مخازن آمونیاک و انتقال مخازن حیفا از ترس اقدام تلافی جویانه، اسراییل را با فروپاشی امنیت مواجهه کرده است، ساختار و مولفه های قدرت که خود تهدید امنیت محسوب می شوند در اسراییل فراوان است. اگر سپاه پاسداران با توجه به ایات قرآنی در سایت خویش حرف از انتقام می زند و چند ساعت بعد کارخانه با انفجاری وحشتناک روبرو می شود تنها دست خداست که قدرت تیرانداختن می دهد.

افرادی در داخل نگران برجام هستند که این اقدامات سبب متوقف شدن مذاکرات شود. چرا ترور دانشمندان، حمله نظامی اسراییل به نطنز و تحریم ۹۴فرد و نهاد توسط اروپا هم زمان با مذاکرات روح برجام به آرامش می رسد اما ایران نفس بکشد روح برجام آسیب می بیند؟

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار