در امامزادگان شهرکرد بیان شد؛

حضرت خدیجه سلام الله علیها اولین زن مسلمان است

مراسم وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیهابا رعایت اصول بهداشتی در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۳۶۲۵۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام آقابابایی در این روز با تسلیت سالروز وفات ام المومنین گفت: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها نخستن زنی بود که اسلام آورد.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در سال ۶۸ قبل از هجرت به دنیا آمدند و در دهم ماه مبارک رمضان رحلت کردند.

 وی با اشاره به بخشی از زندگینامه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها گفت: آن بانوی بزرگوار در جوانی به کسب و کار و تجارت پرداخت و از همان موقع به خاطر دوراندیشی و هوشی که داشت،در میان اعراب زبانزد بود و  با القابی چون "بانوی عاقل"، "بانوی دوراندیش و خردمند" و "بانوی بانوان قریش" یاد می شد،بهترین لقب او بانوی بانوان قریش" است که اشاره به جایگاه رفیعش در میان مردم دارد.

حجت الاسلام آقابابایی ادامه داد:حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در آن ایام همواره به نیازمندان کمک می‌کرد و در جامعه آن دوران به عنوان بانویی پرهیزکار و مورد احترام شناخته شده بود،اموال و قدرت مالی ایشان از پدری بود که از بزرگان قریش و فردی استبداد ستیز و شجاع به شمار می‌رفت.

وی به نقش خدیجه سلام الله علیها درترویج اسلام اشاره کرد و افزود: کمک‌های مالی حضرت خدیجه سلام الله علیها موجب غنای پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم شد و آن حضرت نقل است که هیچ مالی به من سود نبخشید، آنگونه که ثروت خدیجه سلام الله علیها سود بخشید.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد:بنابر روایات،پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم اموال حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها را در راه ترویح احکام نورانی اسلام، کمک به آزادی بدهکاران، یتیمان و بینوایان ،استفاده کردند.

وی ادامه داد:در محاصره شعب ابیطالب،اموال حضرت خدیجه سلام الله علیهادرحمایت ازبنی‌هاشم مصرف شد، تا آنجا که در روایت آمده است"‌ابوطالب وخدیجه سلام الله علیهاهمه اموال خود رابرای حفظ اسلام و محاصره ‌شدگان انفاق کردند"، پیامبرگرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم نیز همواره از بخشندگی و ایثارحضرت خدیجه سلام الله علیها، با عظمت و بزرگی یاد می‌کردند.

حجت الاسلام آقابابایی گفت:حضرت خدیجه سلام الله علیها در دهمین روز از ماه مبارک رمضان سال بعثت پیامبر و پس از وفات ابوطالب رحلت کرد و نبی گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم بزرگترین حامیان خود را از دست دادند. آن حضرت شخصا همسرگرامیش حضرت خدیجه سلام الله علیها را غسل دادند و پیکر مبارکش را در قبر گذاشتند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ، قرائت زیارت نامه حضرت خدیجه سلام الله علیها و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار