خبرهای داغ:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان:

باید سفیران گسترش منابع طبیعی و درختکاری باشیم

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان گفت: باید سفیران گسترش منابع طبیعی باشیم و کاشت درخت را جزء برنامه‌های خود در زندگی قرار دهیم.
کد خبر: ۹۳۳۴۲۷۵
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

باید سفیران گسترش منابع طبیعی و درختکاری باشیمبه گزارش خبرگزاری بسیج، احمد مطلبی در مراسم اختتامیه و تقدیر از فعالان پویش درختکاری با بیان اینکه به دلیل شرایط موجود این برنامه با حضور حداقلی برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در راستای وظایفی که دارد پویش درختکاری را با عنوان «همه باهم در سراسر ایران؛ پویش درخت برای زندگی» در حوزه جوانان مطرح کرد که این طرح از ۱۵ اسفند سال ۹۹ شروع شد و تا ۱۳ فروردین ماه امسال ادامه داشت.

وی با بیان اینکه افتتاحیه این پویش با همکاری شهرداری و دیگر مسئولین در شهر جورقان برگزار شد، عنوان کرد: طی این مدت بیش از یک هزار نهال توسط خانه‌های هلال شهرستان همدان غرس شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه در بررسی‌های میدانی انجام شده متوجه شدیم به نسبت سال گذشته تقاضای کاشت نهال در شهرستان همدان افزایش یافته است، گفت: با همراهی مردم و سایر ارگان‌ها با جمعیت هلال احمر تأثیرات اجتماعی نهال کاری دیده شد.

وی با بیان اینکه درختکاری برای سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی همچون جمعیت هلال احمر تکلیف است، ابراز داشت: درختکاری توسط جوانان حتی به تعداد کم، ذهنیت جامعه را به اهمیت و ارزش کار سوق می‌دهد.

مطلبی با بیان اینکه در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست باید بسیار تلاش کرد، گفت: درختکاری نقطه شروع در این راستا است که علاقمندی و رغبت مردم به کاشت نهال از آثار این پویش است.

وی با بیان اینکه این پویش حرکتی مردم پایه بوده و وظیفه ما است که این امر را طی زندگی سرلوحه خود قرار دهیم، افزود: با گسترش فرهنگ توسعه و نگهداری منابع طبیعی و سالم نگهداشتن محیط زیست، هزینه پاکسازی و نظافت کمتر خواهد شد و آن هزینه‌ها را می‌توان به سمت تأمین دیگر نیازهای کشور سوق داد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با تاکید بر اینکه اگر با استفاده از این پویش‌ها منابع طبیعی و پوشش گیاهی را تقویت کنیم حوادث طبیعی همچون سیل را کاهش خواهیم داد، عنوان کرد: منابع طبیعی و محیط انسان رابطه مستقیمی با سلامت انسان دارد و حفظ آن بر اساس آئین‌نامه بر هلال احمر تکلیف شده است.

وی با اشاره به احادیثی از پیامبر (ص) در رابطه به اثرات سبزه و درختان گفت: اعتقاد داشتن به باورهای دینی بسیاری از مشکلات جسمی و روحی را حل خواهد کرد.

مطلبی با بیان اینکه باید سفیران گسترش منابع طبیعی باشیم و کاشت درخت را جزء برنامه‌های خود در زندگی قرار دهیم، گفت: باید یکی از افتخارات ما در ساختار اجتماعی رقابت بر سر کاشت درخت باشد.

وی با بیان اینکه برای داشتن جامعه عاری از مشکلات زیست محیطی باید به این امر اهتمام داشته باشیم، گفت: باید جنگل‌های دست کاشت را گسترش دهیم؛ که در این راستا جمعیت هلال احمر همدان در نظر دارد زمینی را با کاشت درخت آباد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار