مدیر حوزه های علمیه خواهران استان زنجان:

هویت بخشی به زن مسلمان از برکات حوزه های علمیه خواهران است

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان زنجان گفت:زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی در عرصه زن و خانواده از رسالت های اصلی حوزه های علمیه خواهران است.
کد خبر: ۹۳۳۳۳۵۱
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت الاسلام حسن صادقی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، بر ضرورت بهره گیری از فیوضات این ماه تاکید کرد و گفت: یکی از آثار و برکات حوزه‌های علمیه خواهران، هویت بخشی به زن مسلمان است.
هویت بخشی به زن مسلمان از برکات حوزه های علمیه خواهران است

حجت الاسلام حسن صادقی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی هویت بانوان مسلمان در تمام حوزه‌ها احیاء شد، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران چشم اندازی دارد که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است.

وی با یادآوری اینکه رسالت حوزه‌های علمیه خواهران تبیین، ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام مبتنی بر فهم از قرآن، سنت نبوی و مکتب اهل بیت (ع) است، ادامه داد: حوزه علمیه خواهران به دنبال تربیت بانوان وارسته و فرهیخته است تا نیاز‌های نظام اسلامی را برطرف کند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه حوزه علمیه خواهران، ترویج دین، تثبیت فرهنگ دینی و تبیین معارف اسلامی در سطح ملی و فراملی در عرصه زن و خانواده را دنبال می‌کند، یادآور شد: زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی در عرصه زن و خانواده از رسالت‌های اصلی حوزه‌های علمیه خواهران است.

به گفته وی، امروز شاهد حضور زنان صاحب نظر در عرصه‌های مختلف هستیم که پابه پای مردان در نظریه پردازی دینی نقش ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه تبیین و تعمیق دینی و فعالیت‌های دینی و فرهنگی از آثار و برکات حوزه‌های علمیه است، گفت: در این سال‌ها شاهد ارتقاء در این عرصه هستیم، ولی با حد ایده آل نیز فاصله داریم.

وی در ادامه به نحوه پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و یادآور شد: پذیرش حوزه‌های علمیه استان زنجان آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ ۲۵ بهمن ماه تا ۳۰ اردیبهشت ماه در این دوره ثبت‌نام کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان افزود: در سطوح یک، دو و سه در استان زنجان پذیرش حوزه‌های علمیه انجام می‌شود که پذیرش در سطح سه معادل با کارشناسی ارشد و سه رشته کلام اسلامی، فقه و اصول و تفسیر علوم قرآنی انجام می‌شود.

این مسئول از پیگیری برای راه‌اندازی رشته مشاوره اسلامی در حوزه علمیه خواهران زنجان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این رشته تحولی بزرگ در حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به پیگیری دریافت مجوز دکتری فقه خانواده در استان، خاطرنشان کرد: دریافت این مجوز مقطع دکتری را غنا می‌بخشد.

وی با بیان اینکه جذب طلبه خواهر در استان زنجان در هشت مدرسه انجام می‌شود، افزود: با شیوع ویروس کرونا آموزش‌ها در حوزه‌های علمیه به صورت مجازی انجام می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران زنجان ادامه داد: فارغ التحصیلان خواهر حوزه‌های علمیه در استان به عنوان مدرس در مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه، دادگستری و مجموعه‌های فرهنگی مشغول به فعالیت می‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار